DİJİTAL OYUN TASARIMI


Program Tanımı

Oyun Tasarımı Lisans Programı’, sektöre nitelikli insan kaynağı sağlamayı ve yaratıcı, yenilikçi projeler ve ekipler çıkartarak, gerek yerel gerekse de küresel düzeyde başarılar elde etmeyi amaçlamaktadır. Dijital Oyun Tasarımı Lisans Programı, disiplinlerarası bir yaklaşım ışığında sadece yazılım, sanat ve tasarım alanlarını bir arayı getirmekle kalmayıp, üniversitemiz genelinde başta Mühendislik ve Eğitim Fakültesi olmak üzere disiplinlerarası bir çalışma ortamı sunmaktadır. İletişim Fakültesi bünyesinde kurulan Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG) ve Sosyal Bilimler Enstitüsü altında açılan Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Programının (Master BUG) yanı sıra, Avrupa oyun sahnesi aktivite merkezi BUG Berlin, oyun üretim stüdyosu BUG Pro ve sanal gerçeklik inkübasyon merkezi VR First BAU oluşumları programa doğrudan katkı sağlamaktadır.

Kazanılan Derece

Güncelleme çalışmaları devam etmektedir...

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANS seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YKS ve TYT merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az D/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını 30 işgünü olarak ve bölüm tarafından uygun görülen kurumlarda tamamlamaları zorunludur.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte dekanlığı tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Bu programda eğitim gören öğrenciler, her gün daha da gelişen dijital ortamda oyun tasarımı ve geliştirilmesi konularında uzmanlaşırlar. Programdan mezun olanlar; oyun tasarımcısı, oyun geliştiricisi, oyun görsel sanatçısı, oyun prodüktörü, oyun proje yöneticisi, oyun senaristi, oyun sesi tasarımcısı, oyun ekonomisi uzmanı olabilme şansına sahip olurlar.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Program Kazanımları

1 İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2 Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3 Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4 Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5 Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6 Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7 Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8 Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9 Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10 Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11 Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12 Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Dersler
ENG1003 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama I
ENG1004 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II
GAD1001 Oyun Tasarımı Temelleri I 5 4 3 4 4 1 1 3 4 1 1 1
GAD1002 Oyun Tasarımı Temelleri II 5 4 5 4 4 1 1 3 4 1 1 1
GAD1003 Programlama Temelleri 5 2 1 1 5 2 1 1 2 1 1 1
GAD1004 Oyun Motorlarına Giriş 3 3 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1
GAD1005 Tasarım Düşüncesi 4 5 3 3 2 2 1 4 1 1 1 1
GAD1006 Hikaye Anlatımının Temelleri 1 5 5 4 1 1 2 5 1 1 1 1
GAD1007 2D Dijital Sanat 1 3 3 5 3 5 1 2 1 1 1 1
GAD1008 3D Dijital Sanat 1 3 3 5 3 5 1 2 1 1 1 1
GAD1009 Oyun Geçmişi ve Analizi 2 5 5 2 1 1 2 3 1 1 1 1
GAD2003 Oyun Prodüksiyon Bandı 2 1 2 4 1 1 1 1 5 5 4 3
GAD2017 Oyun Geliştirme I 3 3 3 5 3 2 3 3 4 5 4 3
GAD2018 Oyun Geliştirme II 3 3 3 5 3 2 3 3 4 5 4 3
GAD2020 Seviye Tasarımı 5 3 5 3 2 1 1 3 1 2 2 1
GAD2021 Oyun Sesi 2 3 5 5 1 1 1 5 1 1 1 1
GAD2032 Oyun Üretim Stüdyosu
GAD3019 Oyunlaştırma 2 2 5 4 5 1 3 3 1 1 1 1
GAD3022 Sanal Gerçeklik Teknolojileri 3 3 4 2 3 1 3 2 3 3 4 3
GAD3024 Oyun Tasarımı için Psikoloji 2 4 4 4 2 1 4 4 1 1 1 1
GAD3032 Sanal Gerçeklik Uygulamaları
GAD4001 Genç Oyun Projesi 5 5 5 5 3 2 5 5 5 5 5 5
GAD4002 Kıdemli Oyun Projesi 5 5 5 5 3 2 5 5 5 5 5 5
GAD4991 Staj I
GAD4992 Staj II
HST1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
HST1002 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
LAW1156 Çocuk Hukuku ve Çocuk Psikolojisi
PRL1111 Medya ve İletişim Teorileri I
TLL1003 Türk Dili ve Edebiyatı I
TLL1004 Türk Dili ve Edebiyatı II
VCD1112 Sanat, Kültür ve Toplum
Departmental Elective
GAD1010 Çizgi Roman Kültürü
GAD2006 Gelişmiş Oyun Programlama
GAD2007 2D Oyun Sanatı
GAD2009 Arayüz Tasarımı
GAD2012 Oyun Tasarımı Uygulamaları
GAD2015 Oyunlar için 2D Animasyon
GAD2016 Oyunlar için 3D Animasyon
GAD3004 Gelişmiş Oyun Sesi ve Müziği
GAD3005 Oyun İşletmesi
GAD3008 Çoklu Oyuncu Oyun Geliştirme
GAD3009 Oyunlar için Yazarlık
GAD3010 Oyunlar için Sinematografi
GAD3012 Oyuncu Deneyimi Tasarımı
GAD3014 Oyunda Yeni Teknolojiler
GAD3015 Oyun Tasarımında Yaratıcı Düşünme
GAD3017 Deneyim Tasarımı Uygulamaları
GAD3020 Kullanıcı Deneyimi ve Kullanılabilirlik
GAD3021 İleri Oyun Animasyonu
GAD3023 Karakter Tasarımı
GAD3025 İleri Bölüm Tasarımı
GAD3026 Masaüstü Oyun Tasarımı
GAD3027 Yenilikçi Oyun Mekanikleri
GAD3028 Oyun Haberciliği
GAD3029 Oyunda Yenilikçi Pazarlama
GAD3030 Sanal Dünyalar
GAD4010 Piksel Sanat
GAD4012 Oyunlar ve Felsefe
GAD4014 Oyun İçi Işıklandırma Tasarımı
GAD4016 Oyun Sektöründe E-Spor
GE-Elective
GEP0111 Sanat ve Din
GEP0112 Klasik Türk Sanatı ve Sanatçıları
GEP0113 Avrupa Sanatı
GEP0114 Türkiye’de Güzel Sanatlar
GEP0115 Sanat Tarihine Giriş
GEP0121 Tiyatroya Giriş
GEP0122 Shakespeare ve Çağdaş Yorumları
GEP0123 Tiyatroda Özel Başlıklar
GEP0124 Türk Tiyatrosu
GEP0131 Klasik Müziğe Giriş
GEP0132 Klasik Müzikte Akımlar
GEP0133 20. Yüzyıl Müziği
GEP0134 Klasik Türk Müziğine Giriş
GEP0135 Dünya Müzikleri
GEP0201 Şehir ve Kültür
GEP0202 İmparatorluklar Şehri İstanbul'un Tarihi
GEP0203 Küreselleşme ve İstanbul
GEP0204 Sosyal ve Tarihsel Perspektifte İstanbul
GEP0205 Berlin'e Çoklu Bakış
GEP0206 İstanbul'un Sanal Keşfi
GEP0211 Kent ve Peyzaj
GEP0301 Yenilikçi Kariyer Gelişimi
GEP0302 Dale Carnigie ile Etkili İletişim Becerileri
GEP0303 TMI-Geleceğini Önceden Planla
GEP0304 Müzik Sektörü ve Türk Müzik Endüstrisi
GEP0305 İletişim Uygulamaları
GEP0306 Haber Ajansı Gazeteciliği
GEP0307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik
GEP0312 Esporda Özel Başlıklar
GEP0313 Bilim ve Teknoloji Politikalarının Teknoloji Yönetimine Etkisi
GEP0314 Yenilik ve Yaratıcılık
GEP0315 Kişilikte Girişimciliğin Geliştirilmesi
GEP0320 2030 Gündemi'ne Giriş: Sürdürülebilir Bir Dünya İçin Yeni Bir Gündem
GEP0366 Sürdürülebilir Yaşam
GEP0379 Sürdürülebilirlik ve İş Etiği
GEP0401 Arapça I
GEP0402 Arapça II
GEP0403 Fransızca I
GEP0404 Fransızca II
GEP0405 Almanca I
GEP0406 Almanca II
GEP0407 Japon Dili ve Kültürüne Giriş I
GEP0408 Japon Dili ve Kültürüne Giriş II
GEP0409 Italyanca I
GEP0410 Italyanca II
GEP0411 Çince I
GEP0412 Çince II
GEP0413 Osmanlı Türkçesi I
GEP0414 Osmanlı Türkçesi II
GEP0415 Rusça I
GEP0416 Rusça II
GEP0417 İspanyolca I
GEP0418 İspanyolca II
GEP0419 Farsça I
GEP0420 Farsça II
GEP0421 Gürcüce I
GEP0422 Gürcüce II
GEP0423 Yunanca I
GEP0424 Yunanca II
GEP0425 İbranice I
GEP0426 İbranice II
GEP0427 Arapça III
GEP0428 Arapça IV
GEP0429 Farsça III
GEP0430 Farsça IV
GEP0431 Türk İşaret Dili
GEP0432 Özel Amaçlı İngilizce I
GEP0433 Özel Amaçlı İngilizce II
GEP0434 Türk İşaret Dili II
GEP0435 Almanca III
GEP0436 Almanca IV
GEP0437 Latin I
GEP0438 Latin II
GEP0439 Rusça III
GEP0440 Rusça IV
GEP0441 Korece I
GEP0442 Korece II
GEP0501 Anadolu Uygarlıkları
GEP0502 Bilim Tarihinde Büyük Buluşlar ve Keşifler
GEP0503 Ege'de Türk ve Yunan İlişkileri
GEP0504 Yemek Tarihi
GEP0505 Akdeniz Dünyası Tarihi
GEP0506 Modern Ortadoğu Tarihi
GEP0507 Oryantalizm
GEP0508 Tarihi Değiştiren Savaşlar
GEP0509 20.yy. Siyasal Tarihi
GEP0510 Çağdaş Almanya 1945`ten beri Tarih, Siyaset ve Toplum
GEP0511 Avrupa Tarihi
GEP0513 Dinler Tarihi
GEP0514 Osmanlı Kültür Tarihi
GEP0515 Yeni Dini Akımlar
GEP0516 Yakın Dönem Türk Modernleşme ve Demokrasi Tarihi
GEP0601 Yerel Yönetimlerde İletişim
GEP0602 Topluma Hizmet Uygulamaları
GEP0603 Güncel Siyasal Sorunlar ve Liderler
GEP0604 Kişilerarası İletişim
GEP0605 Popüler Kültür
GEP0606 Önyargı ve Şiddet
GEP0607 Etik
GEP0608 Avrupa Entegrasyonu ve Türk Avrupa İlişkileri
GEP0609 Medeniyetler İttifakı
GEP0610 Yenilikçi Liderlik
GEP0611 Etkili İletişim Becerileri
GEP0612 Politik iletişim Kampanyaları
GEP0613 Seçimler ve Kampanya Yönetimi
GEP0614 Sosyal Medya Yönetimi
GEP0615 Algı Yönetimi
GEP0616 Trafik ve Yol Güvenliği
GEP0617 Uluslararası Yemek Kültürü
GEP0618 İletişim ve Stres Yönetimi
GEP0619 İletişim için Medya Kullanımı
GEP0620 Görsel Okuryazarlık
GEP0621 Kurumiçi İletişim ve Yenilik Yönetimi
GEP0622 Yaratıcı Düşünce ve Girişimcilik
GEP0623 Moda ve Medya
GEP0624 Hayvan Etiği ve Türcülük
GEP0625 Oyunlar ve Kültür
GEP0631 Sürdürülebilirlik ve İklim Eylemi
GEP0633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma
GEP0634 Tarımın Geleceğini Keşfetmek
GEP0638 İletişim Yönetiminde Konular
GEP0639 Gıdayı Anlamak
GEP0640 Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2)
GEP0641 Yaşamın Kökeni
GEP0701 Yaratıcı Edebiyat
GEP0702 Eleştirel Düşünce ve Edebiyat Eleştirisi
GEP0703 Çağdaş Türk Edebiyatı
GEP0704 Edebiyatta Akımlar
GEP0705 Edebiyat ve Toplum
GEP0706 Modern Türk Romanı ve Hikayeleri
GEP0707 Modern Türk Şiiri
GEP0708 Türk Halk Edebiyatı
GEP0709 Türk Entellektüellerinin Yaşamları
GEP0710 Türk Şairleri ve Şiiri
GEP0801 20. yy. Düşünce Tarihi
GEP0802 Estetik ve Felsefe
GEP0803 Çağdaş Felsefe
GEP0804 İslam Felsefesi
GEP0805 Varlık Felsefesi
GEP0806 Yaşam Felsefesi
GEP0807 Siyaset Felsefesi
GEP0808 Din Felsefesi
GEP0809 Stratejik Yol Haritası ve Yenilikçilik
GEP0810 System-Tasarım Düşüncesi ve Yönetim
GEP0811 Felsefede Okumalar
GEP0821 Klasik Mantık
GEP0822 Mantık I
GEP0823 Mantık II
GEP0824 Modern Mantık
GEP0825 Mantık ve Bilgisayar Uygulamaları
GEP0901 Kültür Tarihi
GEP0902 İş Semineri
GEP1005 Uygarlık Tarihi I
GEP1006 Uygarlık Tarihi II
GEP1516 Yakın Dönem Türk Modernleşme ve Demokrasi Tarihi
GEP1633 Çevre ve Sürdürülebilir Kalkınma
GEP1634 Tarımın Geleceğini Keşfetmek
Non-Departmental Elective
BES3065 Çocukluk Çağı Beslenmesi
CGB4071 Duyu Eğitimi
ENR3001 Mühendisliğin Teknik Olmayan Yönleri
FTR3060 Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz
FTR3065 Psikososyal Rehabilitasyon
FTR3067 Fiziksel Aktivite
HEM3070 Epidemiyoloji
HEM3081 Sağlığı Geliştirme
NMD3210 Medya Okuryazarlığı
SKY3072 Sağlık Okur Yazarlığı

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1003 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama I 2 2 3 4
GAD1001 Oyun Tasarımı Temelleri I 2 2 3 6
GAD1003 Programlama Temelleri 2 2 3 5
GAD1005 Tasarım Düşüncesi 3 0 3 5
GAD1007 2D Dijital Sanat 2 2 3 5
GAD1009 Oyun Geçmişi ve Analizi 3 0 3 5
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1004 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II 2 2 3 3
GAD1002 Oyun Tasarımı Temelleri II 2 2 3 6
GAD1004 Oyun Motorlarına Giriş 2 2 3 5
GAD1006 Hikaye Anlatımının Temelleri 3 0 3 5
GAD1008 3D Dijital Sanat 2 2 3 5
LAW1156 Çocuk Hukuku ve Çocuk Psikolojisi 0 0 0 1
VCD1112 Sanat, Kültür ve Toplum 3 0 3 5
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2003 Oyun Prodüksiyon Bandı 3 0 3 5
GAD2017 Oyun Geliştirme I 2 2 3 8
GAD2020 Seviye Tasarımı 2 2 3 5
GAD2021 Oyun Sesi 2 2 3 5
PRL1111 Medya ve İletişim Teorileri I 3 0 3 5
TLL1003 Türk Dili ve Edebiyatı I 2 0 2 2
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2018 Oyun Geliştirme II 2 2 3 8
GAD2032 Oyun Üretim Stüdyosu 2 2 3 5
TLL1004 Türk Dili ve Edebiyatı II 2 0 2 2
Departmental Elective 3 5
Non-Departmental Elective 3 5
Departmental Elective 3 5
Toplam 30
5. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3022 Sanal Gerçeklik Teknolojileri 2 2 3 5
GAD3024 Oyun Tasarımı için Psikoloji 3 0 3 5
Departmental Elective 3 5
Departmental Elective 3 5
GE-Elective 3 5
GE-Elective 3 5
Toplam 30
6. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3019 Oyunlaştırma 3 0 3 5
GAD3032 Sanal Gerçeklik Uygulamaları 2 2 3 5
GE-Elective 3 5
Departmental Elective 3 5
Departmental Elective 3 5
Non-Departmental Elective 3 5
Toplam 30
7. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4001 Genç Oyun Projesi 2 4 4 13
GAD4991 Staj I 0 0 0 5
HST1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 2 0 2 2
Non-Departmental Elective 3 5
GE-Elective 3 5
Toplam 30
8. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD4002 Kıdemli Oyun Projesi 2 4 4 13
GAD4992 Staj II 0 0 0 5
HST1002 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 0 2 2
Departmental Elective 3 5
GE-Elective 3 5
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


DİJİTAL OYUN TASARIMI - İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Bölüm Başkanı

İLETİŞİM FAKÜLTESİ
E-posta: guven.catak@comm.bau.edu.tr
Telefon: +90 0212381043