DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0505 Akdeniz Dünyası Tarihi Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu ders özellikle Yeni Çağ’daki sosyal, ekonomik, dinî, linguistik, kültürel ve edebi karşılıklı etkiler olmak üzere genel Akdeniz tarihini işlemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu sömestr sonunda öğrenciler,
1-Genel bir Akdeniz coğrafyası mefhumuna sahip olacaklar,
2-Yeniçağ sosyal gruplarını Yakınçağ gruplarıyla kıyaslayıp karşılaştırabilecekler,
3-Bütün çepheleriyle karmaşık bir Akdeniz anlayışı geliştirmiş olacaklar: sosyal, siyasi, tarihi, ekonomik, antropolojik, vs.
4-Akdeniz’deki kavşaklara ve sosyal/tarihi sonuçlarına dair bir vizyon geliştirmiş olacaklar,
5-Bu coğrafyada savaş ve barış halini, farklı
alanlarda esas sonuçlarını yorumlamış olacaklar,
6-Devlet ve halk arasındaki çarpışmayı analiz etmiş olacaklar.

Dersin İçeriği

16. ve 17. yüzyıllarda geniş yerleşik ve “gezgin” nüfusuyla (ulaklar, ajanlar, casuslar, iki tarafa hizmet eden casuslar, üç tarafa hizmet eden casuslar, muhbirler, tüccarlar, mühtediler, çifte mühtediler, seyyahlar, kaptanlar, farklı mezheplere mensup dini figürler ve topraklarından sürgün insanlar gibi) bir buluşma noktası olan Akdeniz, edebiyat, sinema, tiyatro gibi sanat dallarında canlı bir Akdeniz profili sunan önemli eserler doğrultusunda analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Akdeniz coğrafyası
2) Yeniçağ’da Akdeniz’de bellibaşlı siyasi güçler
3) Akdeniz adaları ve siyasi çatışmalardaki rolleri
4) Osmanlı İmparatorluğu’nun periferisi olarak Mağrib.
5) Kuzey ve Güney’i birleştiren sosyal gruplar olarak korsanlar.
6) Hacılar ve Kutsal Topraklara giden yol.
7) Muhbirler, ajanlar ve tüccarlar
8) İspanyol Engizisyonu ve dini çatışmalar
9) Kaleler, gözetleme kuleleri ve “atalaya”lar
10) Buluşma noktası olarak Akdeniz: Kültürlerarası konular.
11) Önde gelen deniz savşaları ve modern yorumları
12) Edebi kaynaklar ve yorumları
13) Yeniçağ Akdeniz’ini yeniden inşa etmek için kaynaklar: Aviso’lar, relación de suceso’lar, dispacci, vs.
14) Yeniçağ arşivleri nasıl yorumlanmalı?
15) Final sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Roger Crowly, Empires of the Sea, İstanbul, 2008.
Diğer Kaynaklar: Athanasiadis-Novas,Giorgio: “Discorso Introduttivo”, Il Mediterraneo nella seconda metà del ‘500 alla luce di Lepanto, ed. Gino Benzoni, Olschki, Firenze, 1974, Haedo, Diego de:Topografía e historia de Argel, Madrid, 1927 Ibarra, Miguel Ángel de Bunes: La imagen de los musulmanes y del norte de Africa en la España de los siglos XVI y XVII, los caracteres de una historia, Madrid, 1989 Lafaye, Jacques:La era de Carlos V, Francisco y Solimán (1500-1557), Brevarios del Fondo de cultura económica, México, 1999. Malvezzi, Aldobrandino: L’islamismo e la cultura europea, Firenze, 1956. Preto, Paolo: Venezia e i turchi, Firenze, 1975, Pursuit of Power: Venetian Ambassadors’ reports on Spain, Turkey & France in the age of Philip II, 1560-1600. ed. & trans. James C. Davis, NY, Evanston, London, 1970 Sherley, Anthony : Le “Peso Político de todo el Mundo”´, ed. Xavier Flores, (D’Anthony Sherley ou un aventurier anglais de l’Espagne. Paris, Bibliothèque Générale de L’école Pratique des Hautes études, 1963. Vacalopoulos, Apostolos E. : The Greek Nation 1453-1669. The Cultural & Economic background of Modern Greek Society. 1976, Wheatcroft, Andrew: Infidels: A History of the conflict between Christendom and Islam.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.