DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3012 Oyuncu Deneyimi Tasarımı Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere insan merkezli bir oyun deneyimi tasarlama ve geliştirme konusunda rehberlik etmektir. Dönem boyunca öğrenci, oyun teknolojilerini kullanarak bir konsept oluşturma ve onu bitmiş bir interaktif ürüne dönüştürme fırsatına sahip olacaktır. Etkileşim tasarımı, oyun tasarımı ve mimari tasarım ilkeleri, yaratıcılığı geliştirmek için bir temel olarak uyumlu bir şekilde kullanılacaktır. Öğrencinin, vücudun deneyimi üzerine inşa edilmiş yenilikçi mekaniklerle oynanabilir, eğlenceli, sürükleyici bir deneyimle kursu tamamlaması beklenir. Bu son ürün, öğrencinin ilgi alanlarına bağlı olarak oyun endüstrisinin yanı sıra sanat ortamına yönelik olabilir veya işletmelere hizmet edebilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. Anlamlı kavramlar oluşturmak.
2. Yenilikçi mekanikler ve sürükleyici ortamlar aracılığıyla konsepti bitmiş bir ürüne dönüştürmek.
3. İnsan merkezli tasarım yaklaşımıyla oyun tasarımı ve etkileşim tasarımı ilkelerini tanımak.
4. Oyun geliştirme hattını anlamak.
5. İlgi alanlarını ve benzersiz dünya görüşlerini projelerine eklemek.
6. Tasarımlarında bedensel deneyimin önemine dikkat etmek.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Playful Experience" at the Intersection of Design, Art and Engineering
2) Conceptualisation with Design Principles from Game Design, Interaction Design and Architectural Design
3) Tools of the Trade (and how to choose them) Basic Game Development Pipeline
4) A Practical Look at Game Engines
5) Interaction Design and Logic
6) Environmental and Lighting Design
7) Narrative Design and Flow
8) Midterm Presentations Midterm Presentations
9) User Experience and User Testing
10) Project Discussions
11) Project Discussions
12) Optimisation
13) Project Discussions
14) Final Presentations Final Presentations

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Caillois, R., 1961. Man, Play, and Games. University of Illinois press. Costikyan, G, 2002. I Have No Words & I Must Design: Toward a Critical Vocabulary for Games. CGCD Conf. Csikszentmihalyi, M., 1990. Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper Perennial. Pallasmaa, J., 2005. The Eyes Of The Skin Architecture and the Senses. John Wiley & Sons. Schell, J., 2015. The Art of Game Design: A Book of Lenses. Suits, B., 1978. The Grasshopper: Games, Life and Utopia

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 35
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.