DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2017 Oyun Geliştirme I Güz 2 2 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Dersin Amacı: Bu kursun temel amacı, Unreal Engine 4'ün (interaktif deneyimler ve/veya gerçek zamanlı eğitim simülasyonu, görselleştirme ve medya/eğlence kurumsal alanları yaratmak için endüstri lideri bir profesyonel gelişim aracı/editörü) temellerini kullanarak sağlam ve kapsamlı bir oyun geliştirme hattı anlayışı oluşturmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu kursun sonunda her öğrenci:
1. Oyun geliştirme süreci hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olur
2. Bir oyunu temel öğelerine nasıl ayıracağınızı öğrenin ve her biri üzerinde ayrı ayrı çalışır/düşünür
3. Editör ile temel yetkinliğe tam bir giriş yapar,
4. Motorun nasıl çalıştığını ve birinin projesini verimli bir şekilde yürütmesine yardımcı olmak için nasıl çalıştığını öğrenir,
5. Hataları ayıklamak için araçlar ve stratejiler hakkında bilgi edinir.

Dersin İçeriği

Bu ders, oyun geliştirme üzerine hem teorik hem de pratik uygulamaları içerir. Öğrencilerin derslerde öğretilen puanlarla kendi oyunlarını oluşturmaları gereken bir final projesi olacaktır. Unreal Engine 4'ün en temel yönleri anlatılacak ve öğrencilerin editör ile becerilerini sergilemek ve geliştirmek için kendilerine verilen projeleri tamamlamaları beklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to Game Development II & Unreal Engine
2) Introduction to Blueprints and Editor Interface Labwork #1: Teleport and Coordinate system practice. (2 Pts)
3) Basic Blueprint Programming Concepts Labwork #2: Time Bomb (2 Pts)
4) Building and Using Actor Classes Labwork #3: Endless Runner Prototype (3 Pts)
5) UE4 Gameplay Framework Classes Labwork #4: A Simple Game (4 Pts)
6) A Breakdown of the Elements Labwork #5: A Simple Platform Game. (8 Pts)
7) Complex Variable Types Extra Labwork hours for completing #4 and #5.
8) Flow Control Labwork #6: A Simple Puzzle Game. (8 Pts)
9) Mathematical Operations and Coordinate System Assignment #2 Presentations.
10) Trace Channels, Collisions, Animation and UMG Labwork #7: Chest Game. (8 Pts)
11) Advanced Blueprint Concepts Fill the Final Project Submission Form Assignment #2 Presentations.
12) Combat Mechanics Fundamentals Final Project Progress meetings
13) FPS Mechanics Fundamentals Final Project Progress meetings
14) Adventure Game Mechanics Fundamentals Final Project Progress meetings

Kaynaklar

Ders Notları: Unreal Engine Instructor Guide
Diğer Kaynaklar: Real-time Rendering (Tomas Akenine-Mo ̈ller, Eric Haines, Naty Hoffman) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics (Eric Lengyel)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 3 % 35
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 15 3 45
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 6 60
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 3
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 4
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 5
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 3