|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kötülük problemi |
Kötülüğün doğası. Felsefede kötülük ve onun temsilleri. Kötülük ile trajedi arasındaki ilişki. |
2) |
Yahudi-Hristiyan geleneğinde kötülük. |
Yaratılışın karanlık tarafı olarak kötülük. İsa’ya karşı Şeytan. |
3) |
Edebi metinde tema olarak kötülüğe analitik yaklaşım |
Kötülüğe yaklaşımda okuma stratejileri ve analiz yöntemleri. |
4) |
Modern felsefede kötülük. |
Nietzsche (İyi ve Kötünün Ötesinde). |
5) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Erotizm ve kötülük: Nero ve Caligula (Sade)
Edebiyatta Şeytan: (Faust by Goethe).
|
6) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Gotik edebiyat ve anti-kahraman: (Dr. Frankenstein,M. Shelley). Edgar Allen Poe’nun hikayeleri. |
7) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Dorian Gray’in Portresi, Oscar Wilde. |
8) |
Doğuda ve İslam’da kötülük algısı. |
Kuran’da Hayır ve Şer. Doğu ve Batı arasında kötlük bağlamında fark. Geleneksel Doğu anlatılarda kötülüğün temsili. |
9) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk romanında anti-kahramanın yükselişi: A. H. Tanpınar’ın Huzur romanı ve Suat. |
10) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
11) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Kıskanmak, N. S. Örik. |
12) |
Edebi metinlerde kötücül karakterilerin izini sürmek. |
Türk hikayeciliğinde kötülük: Kötülük, S. İleri ve Kağnı, Sabahattin Ali. |
13) |
Kötülük ve şiir |
Modernist ve avangard şiirde kötülüğün temsil edilişi. İkinci Yeni ve “kötücüllük”. Ece Ayhan ve şiiri. |
14) |
Kötülük ve şiir |
Erotizm ve yarı-kötücüllük. Edip Cansever, Turgut Uyar ve Cemal Süreya’nın şiiri. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|