DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2021 Oyun Sesi Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER
Öğ.Gör. BAŞAR ÜNDER
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı ses üretiminde yer alan kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrencilerin haftalık egzersizler ve ders sürecince devam edecek 3D proje aracılığıyla oyun ve ses tasarımı hakkında derinlemesine anlayış geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Bilgisayar oyunu ses tasarımı alanında bilgi kazanacaktır.
2) Oyun geliştirme ve tasarımı esnasında ses tasarımı uygulamalarını kavrayacaktır.
3) Oyun içi ses üretim tekniklerini uygulayabilir hale gelecektir.
4) Birden çok beceriyi bir arada kullanarak etkin oyun tasarım hakimiyeti kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf tartışmaları, projeler, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır. Etkileşimli ortamlarda ses tasarımı ve oyunlarda ses tasarımının üretim süreçleri bu ders boyunca ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to game audio production Class curriculum evaluation Class regulations
2) Budget Essentials of Game Audio The workflow of a recording studio recording audio setup: The recording and playback chains How to setup a compact home studio
3) Recording (Logic X Pro DAW) Game audio codecs Sound Editing Sound Design (Effects and automation) Project 1: Game ambiance design / Sound Design
4) Working with MIDI Instrumentation / Loop Palette practice & Analyze Project 2: Game Music
5) Progress Evaluation Projects 1&2 Progress evaluation
6) Sound Design / Foley Synchronization Editing Project 3: Animation / Movie sound design
7) Critics in the class Project 3 progress evaluation
8) Sound FX/Voice over and Music creation for a Game Character Tips and details
9) Professional sound designer contracts in the gaming industry Game Audio History
10) Leitmotif in audiovisual design Game audio - Case study
11) Middleware Audio Software Final Project Launch
12) Progress Evaluation Final project progress Evaluation
13) Progress Evaluation Final project progress Evaluation
14) Progress Evaluation Final project progress Evaluation

Kaynaklar

Ders Notları: Game Audio Programming: Principles and Practices. Guy Somberg, 2016 The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games. Steve Horowitz, Scott Looney, 2014
Diğer Kaynaklar: Aaron Marks - “The complete guide to Game Audio for composers, musicians, sound designers and Game developers” Bill A. Gibson - "The S.M.A.R.T. Guide to Mixers, Signal Processors, Microphones, and More“ Sonnenschein “Sound Design”

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 2
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 5
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 1
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 1
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1