DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0111 Sanat ve Din Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Dinlerin ve kültürlerin sanat üzerine yansıması bu dersin ana temasıdır. Bunların mimari ve görsel sanatlar üzerine yansımaları öğretilmektedir. Bu derste Eski Mısır ve Eski Yunan mitolojisi, Budizm, Hıristiyanlık ve İslam incelenecektir. Sanat ve mimaride bu dinler semboller ve metinler ayrıntılı olarak ele alınmıştır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Sanat ve din ilişkisinin tarihine ve bu ilişkiye sahip sanat eserleri üzerine bir bakış açısı geliştirmek
•Mitolojilerin, Budizm’in, Hıristiyanlık ve İslam’ın temel öğretilerini ve metinlerini incelemek
•Sanatın evrensel ve kültürlerarası boyutlarına yönelik görsel bir duyarlılık geliştirmek
•Sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklemek
•Bir sanat eserinin konusu ve anlatımı üzerine yorum yapmak

Dersin İçeriği

Antik dünyadan günümüze kadar dinlerin, sanat formlarını ve içeriğini nasıl etkilediğini görsel malzemeler ile öğretmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tarih Öncesi Sanat ve Din ROSENBERG, Donna, Dünya Mitolojisi, İmge Kitabevi, 1998
2) Antik Mısır Mitolojisi ve Din SEYİDOĞLU, Bilge, Mitoloji Metinler-Tahliller, Kayseri 1995
3) Yunan Mitolojisi ve Sanat HAMILTON, Edith, Mitologya, ERHAT, Azra, Mitoloji Sözlüğü
4) Antik Yunan Sanatı-Heykel ve Resim CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
5) Ziyaret :Istanbul Arkeoloji Müzesi
6) Asya Sanatı ve Budizm CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
7) Hristiyanlık ve Hristiyan Sanatı DEİCHMANN, F.W., Frühchristliche Kirchen in Rom, Basel 1948 Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 2000.
8) Erken Hristiyanlık- Bizans Sanatı D.TALBOT Rice, The Byzantines (Ancient Peoples and Places), London 1962 JENSEN, Robin Margaret,Understanding Early Christian Art, 2000
9) Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Ortaçağ BORCHGRAVE Helen de, A Journey into Christian Art, 2000.
10) Ziyaret: Khora Monestry-Kariye Müzesi
11) Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Rönesans BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
12) Avrupa Sanatında Hristiyanlık-Barok BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12
13) İslam Felsefesi- Sanat&Mimarlık (Erken ve Ortaçağ) GRABAR, O.,İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul,1988 YETKİN, ÇORUHLU, Y.,Türk İslam Sanatının ABC’si,Kabalcı Yayınevi,İstanbul, 2000
14) Osmanlı Sanatı ve Mimarlığı ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998 ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul, 2003 BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities, Volume I. CÖMERT, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999. CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial and Non- Europan Art”, Ninth Edit. ÇORUHLU, Y., Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, Kabalcı Yay., İstanbul,1998

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.