DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0807 Siyaset Felsefesi Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKAN KURUNÇ
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Siyaset kavramı ve olgusu; toplumsal ilişikler düzeni içinde siyasetin anlamı ve Antikçağdan günümüze siyaset görüşleri incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci
•Siyaset kavramını anlamış ve yaşadığı ilişkiler içinde yerini kavramış olur.
•Siyaset konusunda veriler toplayıp yorumlayabilir.
•İçinde bulunduğu toplumdaki siyaset ilişkilerini yorumlayıp eleştirebilir.
•Yorumlarını uzman olan ya da olmayan kişilerle paylaşıp yeni görüşler geliştirebilir.

Dersin İçeriği

Güncel siyasal sorunlar
Siyaset Felsefesi nedir?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş- Genel Değerlendirme.
2) Siyaset Felsefesi Nedir ? Ders Notları
3) Siyasetin temel sorunları / temel kavramları Ders Notları
4) “Politea”, Demokrasi, Diğer Yönetimler Ders Notları
5) Yönetim, İktidar, Hak, Meşruiyet Tartışmaları Ders Notları
6) Otorite nedir? ? Kaynakları Ders Notları
7) Tanrı - Doğa ? Birey .Otorite / İktidar Ders Notları
8) Ulus Devletlere Geciş / Rönesans: Ütopyalar . Ders Notları
9) Machiavelli'den Hobbes'a: Machiavelli Kimdir ve Politika Kuramındaki yeri nedir? Ders Notları
10) Özgürlük tartışmaları I , Ders Notları
11) Özgürlük tarışmaları II, Ders Notları
12) Özgürlük tartışmaları III , Ders Notları
13) Özgürlük Nedir? Ders Notları
14) Kamusallık tartışmaları, Sivil toplum, Başkalarıyla Yaşam Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Platon, Devlet, Yasalar, Aristoteles, Politika, Brian Redhead(Ed.), Siyasal Düşüncenin Temelleri. M.Tunçay(Ed.), Siyasal Düşünceler Tarihi. Leo Strauss, Politika Felsefesi Nedir? (Paradigma, 2000) Hans Helmuth Gander, Dünya Politika ve Otorite Soruu, Doğumunun Yüzüncü Yılında Hannah Arendt, (Yay. haz. Sanem Yazıcıoğlu, Yapı Kredi yay.,2009)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 30
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 7 14
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.