DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0403 Fransızca I Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o Kendini tanıtabilecektir.
o Kendi hakkında bilgiler verebilecektir.
o Başkaları hakkında bilgiler verebilecektir.
o Birisi hakkında sorular sorabilecektir.
o Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilecektir.
o Haftalık ders programı hakkında konuşabilecektir.
o Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilecektir.
o Yol tarifi yapabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi Giriş ya da Keşif olarak adlandırılan A1 seviyesine getirmektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlk temas. Fransızca, Fransızlar, Fransa FESTIVAL 1 / Méthode de français
2) L1 Kendini tanıtmak FESTIVAL 1 / Méthode de français
3) L1 Kendini tanıtmak FESTIVAL 1 / Méthode de français
4) L2 Kendi hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
5) L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
6) L3 Başkaları hakkında bilgiler verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
7) L4 Birisi hakkında sorular sorabilmek. Bilan ünite FESTIVAL 1 / Méthode de français
8) L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
9) L5 Geldiği, gittiği ve bulunduğu yer hakkında bilgi verebilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
10) L6 Haftalık ders programı hakkında konuşabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
11) L7 Kullandığı ulaşım araçlarını belirterek yolculuğu hakkında konuşabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
12) Genel tekrar FESTIVAL 1 / Méthode de français
13) L8 Yol tarifi yapabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français
14) L8 Yol tarifi yapabilmek FESTIVAL 1 / Méthode de français

Kaynaklar

Ders Notları: FESTIVAL 1 / Méthode de français CLE International ISBN: 2090353201 FESTIVAL 1 / Méthode de français Cahier d’Exercices ISBN: 209035321X
Diğer Kaynaklar: FransızcaTürkçe Modern Sözlük, Fono, ISBN: 975–471–164X French Dictionary Plus Grammar Collins ISBN: 0–06–057576X Bescherelle – La Conjugaison, Hatier, ISBN: 2–218–71716–6

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 10
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 3 % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 2 6
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 2 4 8
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.