DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD3015 Oyun Tasarımında Yaratıcı Düşünme Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Using a professional IP & narrative-led game pitch development environment as a framework and an emphasis on User Experience, the primary aims are for students to be able to interrogate and develop fundamentals in ways of thinking, seeing, interpretation and evaluation; including lateral solutions, instantaneous ideation and dynamic development structures which they can apply to any design brief, in any medium.
Investigating not just what we think, but how and why we think it, we realise Creative Thinking is a craft, and if practiced, can become a reliable skill that can explode out the potential and effectiveness of your personal and commercial work. This semester, we’ll practice.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Over the 14 weeks of the semester, each student will develop their own IP pitch, approaching it as a project manager, producer or director, while learning what it means to be an effective leader.
Each week we will take a deep dive into different practical skills -
- including storyboarding, script-writing, world-building, sketching, directing actors, gamification structures, comedy development, anatomy & movement mechanics, presentations, pitch design, software, and more,
As well as intersecting a wide variety of theory -
- from post-modernism to narrative theory; cognitive semiotics to psychology; rationality to art theory and more.
We will need all of it at our fingertips.
This will include Fundamentals of Drawing for both artists and non-artists, as well as Fundamentals of Storytelling for both writers and non-writers, as well as developing creative and professional English language skills, for any level. Please do not fret if you are nervous about writing or drawing.
Crucially we will study what research and expertise really are, approaches to research, approaches to evaluating failure points, designing and improving systems - and ultimately the importance of team building, relationships, and developing the skills needed in giving and receiving feedback, critique and evaluating your own work.

Dersin İçeriği

This is a practical, hands-on, absolute whirlwind of a course that gets you thinking, developing and making creative work at international professional standards - in any medium.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131513001929

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 25
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 4 % 25
Projeler 11 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 15
Rapor Teslimi % 0
Juri 1 % 10
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.