DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3070 Epidemiyoloji Bahar 2 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ
Dersin Amacı: Öğrencilerin öğrenim ve mesleki faaliyetleri esnasında; ihtiyaç duyacakları temel epidemiyolojik bilgileri öğreterek, sağlık faaliyetinin planlanması için gerekli olan hastalıkların toplumdaki dağılışı, yayılışı ve buna etki eden faktörleri belirlemek, hastalıkların kişi yer ve zaman ilgili özelliklerini öğretmek ve bu faktörler açısından inceleme becerilerini kazandırmak, hastalık kavramını farklı matematiksel ölçütlerden yararlanarak ölçülebilir bir değer haline getirermek, toplumu tehdit eden sağlık sorunlarına gerçekçi ve bilimsel bir şekilde belirlemek,toplumsal koruyucu sağlık önlemlerini geliştirme ve uygulama becerilerini edindirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Epidemiyoloji ile ilgili kavramları tanımlayabilir.
2. Epidemiyolojinin olgularını tanımlayabilir.
3. Epidemiyolojinin kullanım alanlarını açıklayabilir.
4. Epidemiyolojinin stratejilerini açıklayabilir.
5. Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini açıklayabilir.
6. Toplumu tehdit eden, en çok hastalığa ve ölüme neden olan sağlık sorunlarının yaygınlığını belirlemede epidemiyolojik prensipleri kullanabilir.
7. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini tanımlayabilir.
8. Hastalıkların kişi, yer, zaman özelliklerini ve hastalıkları değerlendirebilir.
9. Hastalıkların dağılımında insidans ve prevelansı hesaplayabilir.
10. Epidemiyojide araştırma yöntemlerini bilimsel ve mesleki faaliyetlerinde etkin şekilde kullanabilir.
11. Sağlık olaylarının bilimsel değerlendirme ve ölçülmesinde epidemiyolojik hız ve oranları hesaplayabilir.
12. Hastalıklardan korunmada primer, sekonder ve tersiyer koruyucu tedbirleri tanımlayabilir.
13. Hastalıkların nedensellik ilişkilerini tanımlayabilir.
14. Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini sayabilir.
15. Toplumu bulaşıcı hastalıklardan korumak için filyasyon, karantina, hijyen vb. önlemleri uygulayabilir.
16. Kronik hastalıkların epidemiyolojik özelliklerini tanımlayabilir.
17. Epidemiyolojik araştırmaları planlayabilir.
18. Planlamış olduğu epidemiyolojik çalışmaları toplum sağlığını korumada etkin şekilde kullanılabilir.

Dersin İçeriği

Epidemiyolojinin genel ilkeleri, bu ilkeler ışığında ülkemiz için önemli sağlık sorunları ve bunlarla savaşta hemşirenin işlevleri, epidemiyolojik araştırma yöntemleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Epidemiyolojinin tanımı , tarihsel gelişimi ve kullanım alanları
2) Epidemiyolojinin stratejileri, epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması ve genel özellikleri
3) Tanımlayıcı epidemiyoloji
4) Analitik Epidemiyoloji/Vaka-kontrol araştırmalar
5) Analitik Araştırmalar/ Kesitsel araştırmalar
6) Saha taramaları
7) Analitik Araştırmalar/Kohort araştırmaları
8) Ara sınav
9) Deneysel araştırmalar
10) Metadolojik araştırmalar
11) Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi
12) Salgınların epidemiyolojik incelenmesi
13) Epidemiyolojik veri kaynakları
14) Evren ve örnekleme yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Epidemiyoloji, Kjelstrom; O.J., Nobel Tıp Kitabevi 2. Epidemiyoloji ve Halk Sağlığı, Prof.Dr. ETİZ;S., AÖF Yayını 3. Epidemiyoloji,Prof. Dr. Sabahat Tezcan,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 0 0 0
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.