DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1004 | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL LİMAN KABAN Öğ.Gör. ZEYNEP MUTLU CANSEVER Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek 2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak 3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek 4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek 5. özet yazmak 6. anlamı koruyarak tekrar yazmak 7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak 8. akademik dilde bir metin yazmak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
2) | 1. Bir metindeki kaynak kullanımını çözümlemek 2. Kaynaklara atıfta bulunmanın yollarını anlamak ve kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
3) | 1. Bir paragrafta kullanmak için kaynakları seçmek ve fikirleri birleştirmek 2. Kaynaklara atıf: Raporlayan fiilleri ve fiil yapılarını kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
4) | 1. Makale başlıklarını çözümlemek 2. Giriş bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Tez cümlelerinin yapısını ve anlamını incelemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
5) | Bir metindeki atıf tiplerini belirlemek ve çözümlemek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
6) | 1. Bir kaynaktaki fikirleri anlamlarını koruyarak tekrar yazmak 2. Edilgen çatı: Bir cümlenin odağını değiştirmek için düz ve edilgen çatıları kullanmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
7) | 1. Planlamak ve doğru bir şekilde atıfta bulunarak bir paragraf yazmak 2. Amaçları ve niyeti ifade etmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
8) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
9) | 1. Makale yazımına giriş 2. Sonuç bölümü cümlelerinin niteliklerini belirlemek 3. Etkili bir sonuç bölümü yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
10) | 1. Karşılaştırma makalelerini düzenleme ve planlama 2. Benzerlik ve farklılık ifade eden dili belirlemek 3. Benzerlik ve farklılık: benzerliklerden ve farklılıklardan bahsetmek Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
11) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
12) | 1. Bir neden ve sonuç makalesinin yapısını oluşturmak ve planlamak 2. Uygun bir dille neden ve sonuç bağlantılarını ifade etmek 3. Neden ve sonuç ifade ederken kullanılan dil Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
13) | Neden ve sonuç makalesi yazmak Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. | |
14) | Tekrar ve dönüt Ödev: E-öğrenme ortamındaki okuma anlama, dinleme anlama ve kelimeler ile ilgili alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
Ders Notları: | Garnet Yayınlarından seçilmiş ve uyarlanmış kitap bölümleri, bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Compiled parts from the books of Garnet Publishing, prepared materials by the department instructors, and Internet sources |
Diğer Kaynaklar: | English for Academic Study: Reading & Writing American Edition Course Book John Slaght, Paddy Harben, Anne Pallant A university preparation course published in collaboration with the University of Reading. Garnet Education ISBN: 9781859645550 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 10 | % 25 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |