DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL1111 Medya ve İletişim Teorileri I Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞIL ÖMERBAŞ
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersin Amacı: Bu ders üç ana bölüm etrafında tasarlanmıştır. Dersin ilk birkaç haftasında iletişimin tanımı, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, kültür ve iletişim modelleri gibi konular tartışılır. Vurgu kitle iletişim ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamaktır. İlerleyen haftalarda, kurs, öğrencilerin, aracılı bir küresel toplumda bilgili vatandaşlar ve çalışan profesyoneller olarak yaşamlarıyla ilgili kavramları ve teorileri konumlandırmalarına ve yerleşik kategoriler ve güç hiyerarşileri ve güç hiyerarşileri hakkında eleştirel araştırma yapmayı ve bunlar hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İletişimin temel türlerini, amaçlarını ve alaka düzeyini anladığını göstermek;

Medya çalışmaları ile ilgili anahtar terim, teori ve kavramları tanımlamak;

“Medya”yı yekpare değil, tarih, ekonomi, siyaset, kültür gibi birbiriyle ilintili bir dizi yapı olarak anlayarak sorunsallaştırmak;

İzleyicilerin yaşamlarında medyayı kullandıkları çeşitli yolları açıklamak;

Gelişen medya teknolojilerine ve ilgili konulara ve eğilimlere ilişkin bir anlayış göstermek;

Medyanın bugünkü haline nasıl geldiğini ve potansiyel geleceklerini tarihselleştirmek ve izlemek
Anahtar teorik yaklaşımları tarihsel ve güncel vakalara uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğine, Hedeflere, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlere Genel Bakış.
2) -Culture and Media Literacy - Other Basic Concepts in Social Sciences
3) Introduction to Mass Communication II Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51
4) Forms of Media: Books Baran, pp. 55-76
5) Forms of Media: Newspapers Baran, pp. 85-101
6) Forms of Media: Magazines Baran, pp. 115-127
7) Forms of Media: Film Baran, pp. 139-160
8) Forms of Media: Radio and Television Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219
9) Forms of Media: Videogames Baran, pp. 237-243
10) Forms of Media: The Internet Baran, pp. 250-253, 261-280
11) Supporting Industries I: Public Relations Baran, pp. 297-314
12) Supporting Industries II: Advertising Baran, pp. 323-346
13) Tartışma konuları
14) Final sınavı için tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: (1) Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy & Culture (7th Edition), New York: McGraw-Hill. (2) Fiske, J. (1990) Introduction to Communication Studies (2nd Edition), London: Routledge. (3) Baran, Stanley J. & Davis, Dennis K. (2015) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future (7th Edition), Belmont: Thomson. (4) ADDITTIONAL ARTICLES + VIDEOS + PODCASTS
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 60
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.