|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
The Concept of Gaming
A brief & definitive introduction to metamorphosis of evolving human brain from UNIX chat to interactive transmedia games like The Secret World & a breakdown of “how tos” to map the communication strategies to successfully influence the educated 21st century mind through gaming
|
Read Resource 1
What is a game?
What is a good game?
|
2) |
Game Types, Genres & Possible Developments
A rundown of gaming history & game genres with specific subtypes, from the first video game in history to VR titles of today & hologram technologies of near future.
|
Read Resource 1
Analysis of various types of games
|
3) |
The Gamer Profile
Detailed definition of major & minor target segments of global & local gamer populations including consumer insights. A short workshop of how to spot the right audience in target group for a specific genre & type of a game.
|
Statistical Analysis of Gamer Behavior
|
4) |
Business Models in Gaming
An introductory lecture of proven & experimented business models in gaming industry followed by three successful case studies: Assassins Creed franchise, World of Warcraft franchise & Clash of Clans
|
Business Models in Video Game Industry |
5) |
Game Production Pipeline
A hands of guide & lecture about how games & gaming products are realised & evolved from idea to worlwide franchises
|
Read Resource 9
Section 1.6
|
6) |
The Idea, The Pixel, The Job
A targeted simulation of how game creation, development, marketing & brand communications are closely weaved to each other in the industry, with a case study of Rift
|
Read Resource 9
Chapter 11
|
7) |
Creating a Hype That Sells
Analysis of social media advertising & usage for creating the right target audience & image starting from the game idea and how to position your game even before it exists using personas involved in production.
|
Read Resource 8
Chapter: Mastering Messaging Player
|
8) |
Platform, Geography & Budget
Positioning your game & communicating your message across platforms, continents with the right budget. An analysis of low budget companies achieving worldwide successes with the right product & strategy. The Angry Birds & LoA scenarios.
|
Read Resource 8
Chapter: Video Games Marketing 2.0
|
9) |
Channes & Tools for Games Marketing
Web, social media, network & other techniques used for B2B & B2C promotion oof games & game related products.
|
Read Resource 8
Chapter: Performance Marketing
|
10) |
Experience Marketing
An analysis of games related hardware & software bundling, marketing value of VR showcasing & how to make a free product generate premium income with right hyping
|
Oculus VR, HTC, Sony VR showcases.
|
11) |
Indie Scene
Achieving marketing goals with almost no budget – Campaign & strategy building for indies. Making a cash cow out of small, dedicated teams.
|
Read Resource 4 Chapter 5
|
12) |
Video is The King
Influencer marketing for games thorough managed content & how to do it right.
|
APEX showcase |
13) |
Make Your Game Great
Term Project Start: Game type, game genre, game idea, game concept & basic strategy presentations.
Term Project Development: Presentations of games & marketing strategies of groups: Target segment analysis, insight, marketing model & strategy
Team Project Finalization: The creative work & expected outcome
|
|
14) |
Wrap-Up
Evaluation of the term, grading of projects
|
Final Presentation |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|