DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD1112 Sanat, Kültür ve Toplum Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere görsel kültürü sanat, medya, kültür ve toplumla ilgilenen disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak tanıtır. Sanat tarihi, temel kavramları ve analitik yöntemlerine dair bir girişin ardından derste resim, fotoğraf ve cinema aracılığıyla görselliğin tarihine bakılmaktadır. Son olarak da, ders sanallığın günlük hayatımızı belirlemeye başlamasını sanal gerçeklikten Internete farklı güncel görsellik biçimleri üzerinden ele almaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. sanat tarihini tanırlar.
II. sanatın temel kavramlarını tanırlar.
III. sanat eserlerini biçimsel olarak analiz edebilirler.
IV. sanat eserlerinin içerik ve ortam analizini yapabilirler.
V. görsel kültürü tanırlar.
VI. sosyal sanat tarihi anlayışına dair bir temel edinirler.
VII. Batılı ve Batılı olmayan farklı zaman anlayışlarını karşılaştırabilirler.
VIII. temel sanat tarihi dönem ve akımlarını öğrenirler
IX. sanat müzelerini tanırlar

Dersin İçeriği

Sanat, Kültür ve Toplum dersi sanat eserlerini anlama ve analiz etmenin temel yetilerine verir. Bunun için de, ders imgeleri anlamak için gerekli analitik yetileri sağlarken, bunların ortamları ve sanatsal pratiklerini anlayacak tarihsel ve toplumsal yetileri de vermeyi açamlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, sanat ve sanat tarihi nedir?
2) Görünüşleri değerlendirmek Teach Yourself Art History, pp. 1-37
3) Resim çerçevesinin dışına bakmak Teach Yourself Art History, pp. 38-67
4) Sanatın bugünü: Günümüzdeki bakma biçimleri Teach Yourself Art History, pp. 68-111
5) Müze ve Galerilerde sanat: Gösteri ve teşhir Teach Yourself Art History, pp. 112-116
6) Sanat tarihi kategorileri Teach Yourself Art History, pp. 117-122
7) Ara sınav
8) Giriş: Görsel kültür nedir? An Introduction to Visual Culture, pp.1-8
9) Müze ziyareti
10) Resim tanımı: çizgi, renk, görüş An Introduction to Visual Culture, pp. 9-15
11) Fotoğraf Çağı An Introduction to Visual Culture, pp. 16-22.
12) Sanallık: Sanal antik dönemden piksel alanına An Introduction to Visual Culture, pp. 23-26
13) Kültürötesi: Kongo'dan Congo'ya An Introduction to Visual Culture, pp. 27-31
14) İlk Temas: Bağımsızlık gününden 1492 ve milenyuma An Introduction to Visual Culture, pp. 32-36
15) Sonuç ve final sınavı hazırlığı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Pooke, Grant and Graham Whitham. Teach Yourself: Art History. London: Hodder Education, 2004. 2nd ed. Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. London and New York: Routledge, 2009. 2nd ed.
Diğer Kaynaklar: Mirzoeff, Nicholas (Ed.). Visual Culture Reader. London and New York: Routledge, 2012. 3rd ed.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 10
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer 1 3
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 3
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.