DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1007 2D Dijital Sanat Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KADİR BERAT AKDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere 2D ile tasarım yapmayı ve yaratıcı problem çözmeyi öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, sanat ve tasarım amaçlı Photoshop kullanmayı öğrenecek, oyun tasarımı için unsurlar yaratmayı öğrenecekler. Öğrenciler, aynı zamanda, dijital oyunlar için göze uygun görünen ve oyun tasarımının farklı alanları için uygun tasarımları yapmayı uygulayacaklar.
Bu derste işlenecek önemli temel bilgiler form, şekil, kompozisyon, ışık ve gölge, renk teorisi, perspektif ve dijital boyama teknikleridir. Tasarımın yanı sıra, öğrenciler nasıl araştırma yapacaklarını ve projeleri için gerekli görselleri ve unsurları yaratabilmeleri için fotoğraf referansları kullanmayı öğrenecekler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Şekil ve tasarım dilini yorumlama;
2. Şekiller ve oranların tasarımlarını nasıl etkilediğini gözlemleme;
3. Konsept fikirleri etkili bir şekilde görsel mecraya dönüştürme;
4. Tasarım fikirlerini, dijital oyun tasarımının çeşitli alanları ve ihtiyaçlarına uygun şekilde uygulama;
5. Orijinal ve özgün tasarım fikirleri için fotoğraf ve referansları manipüle etme, ve ortaya çıkan yeni fikirleri kendi projelerinde kullanabilme;
6. Yaratıcı bir projede, sınırlar içerisinde üretici olma;
7. Hikaye anlatımı ve fikir paylaşımı için çalışan, ilgi çekici ve anlamlı kompozisyonlar tasarlamak;
8. Hikaye anlatımına uygun ışık ve aydınlatmayı etkili şekilde kurgulama;
9. Projeleri için uygun renkleri ve renk paletini bilinçli seçebilme ve renk teorisi uygulama;
10. Sanat ve tasarım alanlarında profesyonel sunum formatını öğrenme ve uygulayabilme.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrenciler güzel sanatlar, görsel iletişim, dijital sanat ve grafik tasarım ile tanışacaklardır. Öğrenciler tasarımsal problemleri yaratıcılıklarını ve bilgisayar becerilerini iki boyutlu işler kapsamında kullanarak çözeceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course; review of the syllabus
2) Introduction to Game Art Game art styles and Genres Announcement of Project1: Research of well-known art for games
3) Fundamentals of drawing Basics digital art Demonstrations for perspective, color theory, composition, balance, line quality First drafts of PRJ1: Drawing and coloring for games
4) Introduction of digital art Basics of Photoshop Announcement of Project2 :Photoshop exercise
5) Advanced tools of Photoshop Demonstration for PRJ3
6) Submission of PRJ3 Discussing game creation pipeline Introduction to methods of creating game art(2D,3D,motion graphics.stop-motion,Pixel Art)
7) Continue to Adobe Photoshop Transition idea of 2d art to 3d art Game Studios and their characteristics
8) Character Creation for games Anatomy,proportion,clothing,props Photoshop photobash techniques for concept design Announcement of Project4
9) Basic drafts of PRJ4: Character Design Getting feedbacks
10) Advanced drafts of PRJ4: Photoshop Working on the Character Design Getting feedbacks
11) Submission of PRJ4 Principles of Environment Design Announcement of the FINAL PRJ5: Creating Digital environment Design
12) Basic drafts of PRJ5 Digital coloring and photobash techniques for environment design
13) Advanced drafts of PRJ5 getting feedback
14) Lighting and rendering Demo Getting feedbacks
15) Color Correction Polishing the design using fx techniques Creating the mood for the game using photosohop effects Getting feedbacks
16) Submission and Jury

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: "Drawing and painting fantasy landscapes and cityscapes by Rob Alexander; Art fundamentals : theory and practice by Otto Ocvirk"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 20
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 4 3 12
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 1
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1