DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0201 Şehir ve Kültür Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersin Amacı: Kent ve Kültür dersinin amacı, öğrencilere çeşitli boyutlarıyla kenti okumayı, anlamayı ve analiz etmeyi öğretmektir. Ders kapsamında öncelikle kent ve kültür kavramları ve aralarındaki ilişki anlatılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Genel bir kent kültürü bilgisine sahip olacaklar,
2. Kentlerin evrimi hakkında bilgi sahibi olacaklar,
3. Kentlerdeki farklı sosyal ve kültürel grupların kentsel mekâna etkilerini kıyaslayıp karşılaştırabilecekler,
4. Pek çok boyutuyla (sosyal, siyasi, tarihi, mimari vb.) günümüz kentlerini tartışabileceklerdir.


Dersin İçeriği

Kent ve kültür ilişkisinin tarihsel arka planı, günümüz kentlerinin dönüşüm ve değişiminde küreselleşmenin etkisi, marka kent oluşturma çabası, kültürel değerlerin korunması, sürdürülebilirlik kavramı, kamusal alanların önemi (meydanlar ve sokaklar), konut kültürünün kentlere mekansal ve sosyal yansımaları değerlendirilecektir. Öğrenci dönem sonunda kent ve kültür ilişkisini pek çok boyutuyla değerlendirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi: Ders izlencesinin açıklanması, süreç hakkında bilgi verilmesi. Öğrenci çalışma konularının belirlenmesi
2) Kent Kavramı / Kent Kültürü Çalışma konuları listesi
3) Kentlerin Dönüşümü
4) Sanayi Sonrası Kent
5) Küresel Kent
6) Kamusal Alan
7) Kamusal Alan - Ara Sınav
8) Pandemi ve Kent
9) Sürdürülebilirlik
10) Konut Kültürü
11) Öğrenci Sunumları
12) Öğrenci Sunumları
13) Öğrenci Sunumları Tüm öğrenci sunumlarının "itslearning"teki ilgili klasöre yüklenmesi
14) Dönem Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: • Thorns, David C. (2004), "Kentlerin Dönüşümü: Kent Teorisi ve Kentsel Yaşam", Soyak Yayınları, İstanbul, Türkiye. • Atanur, G. ve Yaman, M. (Editörler) (Eylül 2016), "Kent Kültürü ve Kentlilik Bilinci Sempozyumu" Bildiri Kitabı, Bursa Kent Konseyi Bilimsel Yayınlar Dizisi-3, Bursa, Türkiye. • Turgut Yıldız, H. ve Eyüce, A. (Derleyenler) (Aralık 2007), "Kent, Kültür ve Konut", IAPS-CSBE Network Kitap Serisi:7, Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Eğitim Pazarlama ve Yayıncılık A.Ş., İstanbul, Türkiye. • Keyder, Ç. (Editör) (2006), "İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında"Metis Yayınları, İstanbul, Türkiye. • Bali, R. N. (2009), "Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar", İletişim Yayınları, İstanbul, Türkiye.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.