|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoca Ahmet Yesevî |
http://www.rumimevlevi.com/tr/yazarlar-cemiyeti/64-mahmut-erol-kilic/2463-sufi-siirinin-poetikasi |
2) |
Yunus Emre |
http://www.yunusemre.net/ |
3) |
Hacı Bayram-ı Veli / Eşrefoğlu Rumî |
http://www.hacibayramveli.org
http://www.edebiyatfakultesi.com/esrefoglu-rumi.htm
|
4) |
Kaygusuz Abdal / Pir Sultan Abdal |
http://www.edebiyatfakultesi.com/kaygusuz-abdal.htm
http://www.edebiyatfakultesi.com/?s=pir+sultan
|
5) |
Şemseddin-i Sivasî / Ruhsatî |
http://www.turkceciler.com/ruhsati.html |
6) |
Karacaoğlan / Bayburtlu Zihni |
http://www.turkceciler.com/sairler/karacaoglan.html
http://www.turkceciler.com/bayburtlu-zihni.html
|
7) |
Dadaloğlu / Erzurumlu Emrah |
http://www.turkceciler.com/sairler/dadaloglu.html
http://www.turkceciler.com/sairler/ErzurumluEmrah.html
|
8) |
Fuzuli / Baki |
http://www.turkceciler.com/fuzuli.html
http://www.turkceciler.com/baki.html
|
9) |
Hayali / Nef’i |
http://www.turkceciler.com/hayali-bey.html
http://www.turkceciler.com/nefi.html
|
10) |
Nabi / Nedim |
http://www.turkceciler.com/forum/turk-dili-ve-edebiyati-genel-icerik/651-caginin-insani-olarak-nabi.html
http://www.turkceciler.com/nedim.html
|
11) |
Ziya Paşa – Namık Kemal |
http://www.turkceciler.com/ziya_pasa.html
http://www.turkceciler.com/namik_kemal.html
|
12) |
Tevfik Fikret – Cenap Şahabettin |
http://www.turkceciler.com/tevfik_fikret.html
http://www.turkceciler.com/cenap_sehabettin.html
|
13) |
Ahmet Haşim- Ziya Gökalp |
http://www.turkceciler.com/ahmet_hasim.html
http://www.turkceciler.com/yazarlar/ziya_gokalp.html
|
14) |
Mehmet Akif – Yahya Kemal |
http://www.turkceciler.com/mehmet_akif_ersoy.html
http://www.turkceciler.com/yahya_kemal_beyatli.html
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|