|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Playful Experience" at the
Intersection of Design, Art and
Engineering |
|
2) |
Conceptualisation with Design
Principles from Game Design,
Interaction Design and Architectural
Design |
|
3) |
Tools of the Trade (and how to
choose them)
Basic Game Development Pipeline |
|
4) |
A Practical Look at Game Engines |
|
5) |
Interaction Design and Logic |
|
6) |
Environmental and Lighting Design |
|
7) |
Narrative Design and Flow |
|
8) |
Midterm Presentations |
Midterm Presentations |
9) |
User Experience and User Testing |
|
10) |
Project Discussions |
|
11) |
Project Discussions |
|
12) |
Optimisation |
|
13) |
Project Discussions |
|
14) |
Final Presentations |
Final Presentations |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Caillois, R., 1961. Man, Play, and Games. University of Illinois press.
Costikyan, G, 2002. I Have No Words & I Must Design: Toward a Critical Vocabulary for Games.
CGCD Conf.
Csikszentmihalyi, M., 1990. Flow: The Psychology of Optimal Experience. New York: Harper
Perennial.
Pallasmaa, J., 2005. The Eyes Of The Skin Architecture and the Senses. John Wiley & Sons.
Schell, J., 2015. The Art of Game Design: A Book of Lenses.
Suits, B., 1978. The Grasshopper: Games, Life and Utopia |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|