DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HST1001 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Güz 2 0 2 2
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS
Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI
Öğ.Gör. NECATİ AYDIN
Dersin Amacı: * Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavratmak,
* Atatürk’ü ve onun dünya görüşünü ve düşüncelerini kavratmak
* Kurtuluş Savaşı’nın hangi ortamda ve nasıl kazanıldığını kavratmak
* Türkiye’nin toprak bütünlüğünün ve Türk Milletinin bölünmezliğinin önemini kavratmak ve bu hedef için Atatürk’ün birleştirici özelliğini kavratmak
* Millî Mücadele’nin, Atatürk İnkılâplarının evrensel değerlerini ve yabancı uluslara nasıl örnek olduğunu kavratmak
* Günümüzün ve geleceğin konuları karşısında Atatürkçü bir yaklaşım ve düşünce geliştirme yeteneğini kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şu becerileri kazanmış olacaklardır:
* Yakın tarih olaylarını sebep-sonuç ilişkileri içinde yorumlayabilmek.
* Cumhuriyet reformlarını tarihsel bir bütünlük içinde görebilmek.
* Tarihsel terimleri yorumlayabilecek ve birbirlerinden farklarını ayırt edebilmek.
* Türk İstiklâl Savaşının kazanıldığı askerî, siyasal ve ekonomik ortamı kavrayabilmek.
* Vatan, bayrak, bağımsızlık, egemenlik gibi kavramların bir millet için ne değerde olduklarını kavrayabilmek.
* Atatürk’ün, Türk milleti için birleştirici bir değer olduğunu kavrayabilmek.
* Uluslararası toplumda, “bağımsız bir devlet ve onurlu bir millet” olarak yaşamanın bedelinin ne olduğunu kavrayabilmek
* Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte toplum ve devlet yapısı olarak yaşanan değişimi kavrayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste yeni bir Türk devletinin kuruluşu, bu devletin dayandığı temel ilkeler ve bu değişimin büyük önderi Atatürk’ün fikirleri ve ilkeleri, kendi adıyla anılan inkılâpları konu edilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) *Öğrencilerin dersin kapsamı, amacı ve hedefleri hakkında bilgilendirilmesi. * “Tarih” ve “İnkılâp Tarihi”...... Ders kitabı ve serbest araştırma
2) * Osmanlı Çağdaşlaşma Tarihine Bakış: * Osmanlı İmparatorluğu’nda ıslâhatların gerekçesi ve ıslahat geleneği. (II. Mahmut dönemi dahil) Ders kitabı ve serbest araştırma
3) * “Tanzimat-ı Hayriye” Dönemi Ders kitabı ve serbest araştırma
4) "Meşrutiyet" dönemi. Ders kitabı ve serbest araştırma
5) * XIX. yy sonları- XX. yy başlarında Osmanlı İmparatorluğu; siyasal- askerî- ekonomik ortam) Ders kitabı ve serbest araştırma
6) Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu Ders kitabı ve serbest araştırma
7) Mondros Mütarekesi ve yürürlüğe girişi.. Ders kitabı ve serbest araştırma
8) * Mondros Mütarekesi sonrası dış politika gelişmeleri Ders kitabı ve serbest araştırma
9) * Millî Mücadele’ye gidiş. Ders kitabı ve serbest araştırma
10) * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-I (Amasya Genelgesi dahil) Ders kitabı ve serbest araştırma
11) TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-II (Anadolu’da kongreler dönemi) Ders kitabı ve serbest araştırma
12) * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-III (Kongreler sonrası gelişmeler ve Misak-ı Millî) Ders kitabı ve serbest araştırma
13) * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-IV (Misak-ı Millî sonrası gelişmeler, İstanbul’un işgali ve sonrası...... Ders kitabı ve serbest araştırma
14) TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-V (TBMM’nin açılışı ve ilk faaliyetleri.) Ders kitabı ve serbest araştırma
15) Final sınavları
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay.
Diğer Kaynaklar: *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004 * Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay. * Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988 * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım ,İstanbul 2009 * * Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 50
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.