|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeri, yönetimi, programı ve işlenişi hakkında genel bilgi. |
Dersin programı |
2) |
Edebiyata dair tartışma.
Edebiyat nedir? Gündelik yaşantımıza etkileri nelerdir? Bir yazar için anlamı nedir?
|
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? |
3) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Çeşitli yazarların web sayfalarını ve bloglarını ziyaret etme.
Orhan Pamuk “Babamın Bavulu”
Elif Şafak “Nasıl Yazar Olunur?”
The interview of Murathan Mungan
Ferit Edgü, “Sanatçının Tarifi”
Cemal Süreya’ya Dair: “Nasıl Şair Olunur? Hangi Yaşta Şair Olunur?”
Orhan Tuncay, “Bir Fenomen Olarak Kafka”
Selahattin Çiftçi, “Dostoyevski’nin Kumarbaz Eserinin Hayat-Eser Açısından İncelenmesi”
|
4) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Umberto Eco, Genç Bir Romancının İtirafları |
5) |
Yazma Süreci.
Yazarların Hayatına ve Yazma Maceralarına odaklanma.
|
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak
|
6) |
Bir Yazarla Söyleşi (Yazarın kim olacağı duyurulacaktır.) |
Konuk yazarla ilgili araştırma yapmak ve söyleşide iletmek üzere soru hazırlamak |
7) |
Edebi Türlere Giriş |
Roman, hikâye, şiir, anı, biyografi, tiyatro gibi edebi türleri tanımlama ve ayırt edici özelliklerini tartışma. |
8) |
Hikâye Örnekleri |
Anton Çehov, “Vanka”
Guy de Maupassant, “Küçük Çan”
Edgar Allan Poe, “Metaforik Bir Cinayet
|
9) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Franz Kafka, Dönüşüm |
10) |
Uyarlama ve Yeniden Yorumlama |
Edebiyattan Sinemaya: Zorba |
11) |
Metin Analizi
Anlatım Teknikleri ve Parçaları
|
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar |
12) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
Creative Writing Exercises |
13) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı geliştirme |
14) |
Yaratıcı Yazı Çalışması |
İlk taslağı tamamlama |
Ders Notları: |
Pelin Aslan tarafından derlenen GEP 1206 kitabı
Jean Paul Sartre, Edebiyat Nedir? İstanbul: Can, 2005.
Genç Bir Romancının İtirafları, Umberto eco, Çev. İlknur Özdemir, İstanbul: Kırmızı Kedi, 2011.
Nurdan Gürbilek, Benden Önce Bir Başkası, İstanbul: Metis, 2011.
Gabriel Garcia Marquez, Anlatmak İçin Yaşamak, İstanbul: Can, 2009.
Franz Kafka, Dönüşüm, İstanbul: Can, 2011.
Fyodor Mihailoviç Dostoyevski, Yer Altından Notlar, İstanbul: Can, 2011.
|
Diğer Kaynaklar: |
Pınar Kür (ed), Short Fiction in English, İstanbul: Bilgi Üniversitesi, 2001.
Murat Gülsoy, Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, İstanbul: Can, 2011. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|