DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD1008 3D Dijital Sanat Bahar 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler Blender'da 3B nesneler ve karakter modelleme çalışmalarına başlayacaklardır. Modellemeden sonra, Substance Painter'da modellerine doku ve renk eklemeyi öğrenecekler. Bu kursun temel amacı, 3D Animasyon/Film/Oyun Prodüksiyonu hattında karakter, arka plan ve prop modelleme konusunda güçlü bir kavrayış sağlamaktır. Bu proje tabanlı bir derstir ve öğrencilerin sınıfta öğrettikleri teknikleri projeleri aracılığıyla göstermeleri beklenir. Atanan projeleri tamamlamak için endüstri standardı teknikler öğretilecek ve kullanılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Blender'da 3B modellemenin (nesneler ve karakterler) ilkelerini anlayın.
2) Oyun varlıklarıyla 3B ortam/arka plan sahnesi tasarlamayı öğrenin.
3) Alçak ve yüksek poligonlu modeller arasındaki farkları ve nasıl pişirileceğini öğrenin.
4) Teçhizat ve animasyon ile T pozu ve karakterleri nasıl oluşturacağınızı öğrenin.
5) Substance Painter'da toplam sahneye dokular ve renk ekleyin.
6) Modellere ve sahnelere hayat vermek için 3B oluşturmayı öğrenin.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin, oyun grafiği tasarlayabilme yetisini kazanabilmeleri için, temel sanat eğitimi yerine bir ölçüde geçebilecek temel bilgilerin verilmesi. Sanat ağırlıklı çalışmak isteyen öğrencilerin yönlendirilmesi, diğer öğrencilerinde temel sanat prensipleri konusunda yeterli bilgiye erişmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction (Lecturer - students) - Talking about the term project and weekly walkthroughs until finals.
2) Introduction to Blender. Interface (Toolbox, menus, shelves, channel box, editor, tools, panel, layers, navigating the viewport, cameras) and creating first low-high poly model object.
3) Warm-Ups Level- Designing some random objects to practice before the main project + Intro UV Scale
4) Level 1- Make a plan of the entire scene what it looks like and start to create many low poly objects for it.
5) Continue to design low poly objects also start to design the interior place + UV Scale
6) Finalizing the interior design and adding some little ornaments on the scene + UV Scale
7) Level 2- Creating a Character which is related to scene. T pose + anatomy.
8) Finalizing the character with the costume + UV Scale + rigging
9) Level 3- Intro to Animation in Blender. Posing + Set and Key Frames + Move and Action!
10) Finalizing the animation of the entire scene and preparation (export files) to Substance Painter level.
11) Level 4- Introduction to Substance Painter. Import Maya scene + baking + Interface + Materials + Brushes + Textures.
12) Adding materials, textures and colors on the scene.
13) Finalizing the colors of the project + export UV Map
14) Level 5(Final)- Publishing the project on Sketchfab or Rendering on Blender.

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: - Autodesk Maya 2018 Basics Guide Book by Kelly L. Murdock - Autodesk Maya 2018: A Comprehensive Guide Book by Prof Sham Tickoo Purdue - 3D Animation for the Raw Beginner Using Autodesk Maya Textbook by Roger King

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama 1 % 20
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 1
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 3
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 3
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 3
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 5
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 1
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 2
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 1
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 1
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 1
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 1