DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2006 Gelişmiş Oyun Programlama Güz 2 2 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GALİP KARTOĞLU
Dersin Amacı: The main objective of this course is to provide the students with a deeper understanding of game programming/development concepts using Unreal Engine 4 – an industry-leading professional development tool/editor for creating interactive experiences and/or enterprise fields of real-time training simulation, visualization, and media/entertainment-.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
By the end of this course, each student should:
1.Have a comprehensive understanding of the game programming concepts such as object-oriented approach, complex data structures, and commonly used algorithms.
2.Get a better understanding at usage of the engine and its components.
3.Get a better competency with the editor.
4.Learn further how the engine works and how it works to help make one's project run efficiently.
5.Learn about the tools and strategies to solve issues and debug errors.

Dersin İçeriği

This course contains both theoretical and practical applications on game development. There will be a final project in which students are required to build a game of their own with the points taught during the classes. The fundamental aspects of Unreal Engine 4 which were explained in previous Game Development I/II courses will be further explained and get more detailed with every lecture. Students will be expected to complete assigned projects to demonstrate and develop their skills with blueprints and assisted C++.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction & Scripting Recap
2) Introduction to Native Programming Labwork #1
3) Actor Coding Basics with Assisted C++ Labwork #2
4) Content Pipelines & Animation Blueprints Labwork #3
5) Breakdown of a Game Prototype Assignment #1 introduced - Labwork #4
6) Developing AI in UE Part #1 Labwork #5
7) Developing AI in UE Part #2 Assignment #2 introduced - Labwork #6
8) Introduction to Physics Labwork #7
9) Multiplayer Part #1 Labwork #8
10) Multiplayer Part #2 SVN setup - Labwork #9
11) UMG Final Project Interview #1
12) Optimization and Debugging Final Project Interview #2
13) Packaging and Releasing Final Project Interview #3
14) Final Project Evaluation

Kaynaklar

Ders Notları: Unreal Engine Instructor Guide
Diğer Kaynaklar: Real-time Rendering (Tomas Akenine-Mo¨ller, Eric Haines, Naty Hoffman) Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics (Eric Lengyel)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar 9 % 30
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.