ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)


Program Tanımı

Bahçeşehir Üniversitesi Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi Yüksek Lisans Programı üstün yetenekli öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarına cevap verebilen müfredat, öğretim teknik ve becerileri, ve programlar konusunda öğretim vermek üzere tasarlanmıştır. Programdaki dersler üstün yetenekli öğrencileri daha iyi tanıyabilme adına, üstün yetenekli öğrencilerin tanılanma aşamaları, alandaki modern teorilerin tanıtılması, ve bilimsel olarak etkisi ispatlanmış uygulanmaların incelenmesini içerir. Üstün Zekalılar ve Yetenekliler Eğitimi Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, alandaki yenilikleri bilen ve uygulayabilen, eğitimde etkili ve verimli bir şekilde mesleklerini yapabilen nitelikli eğitimciler olarak danışma merkezleri, okullar, özel programlar, ve Bilim Sanat ve Eğitim Merkezleri (BİLSEM) gibi üstün zekalıların eğitimi için açılmış kurumlarda görev alabileceklerdir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of MASTER'S DEGREE) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Enstitüler, her yarıyıl başlamadan önce programlardan Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını ve varsa başvuru için gerekli özel şartlarını isterler. Programlardan gelen istekler doğrultusunda öğrenci kabul edecekleri lisansüstü programların adlarını, Türk ve yabancı uyruklu öğrenci kontenjanlarını, başvuru için gerekli belgeleri, son başvuru tarihini ve diğer hususları ilan ederek adaylara duyururlar. Lisansüstü eğitim-öğretime başvuracak adaylar, ilanda belirtilen süre içerisinde istenilen belgelerle birlikte ilgili enstitüye başvururlar. Öğrencilerin bir yüksek lisans programına başvurabilmeleri için; lisans diplomasına sahip olması ve tezli bir programa başvuracak ise Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezî olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’ndan (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya ALES taban puanına karşılık, YÖK tarafından belirlenen GMAT veya GRE sınavlarından eş değer taban puanı almış olmaları gerekir. Tezsiz Programlar için ALES şartı aranmaz. İngilizce programlar için Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenen yabancı dil sınavlarının birinden en az 65 puan alması veya üniversitenin yapacağı dil sınavından gerekli puanı almış olması gerekir. Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65). NOT: Yukarıda belirtilen puan kriterleri başvuru için minimum değer olup bazı programlarda değişiklik gösterebilmektedir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Üstün Zekalılar ve Yetenekliler alanında Yüksek Lisans derecesi verilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bu programda önceki öğrenmelerin tanınması Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği'ne göre yapılmaktadır.

Mezunların Mesleki Profili

Bu programda yüksek lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli bir not almaları ve yeterli İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla, kendi alanlarında veya ilgili alanlarda doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu programda yüksek lisans eğitimini başarıyla tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli bir not almaları ve yeterli İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla, kendi alanlarında veya ilgili alanlarda doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Program Kazanımları

1 1 - Bilgi Teorik - Kavramsal 1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2 2 - Beceriler Bilişsel - Pratik 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek, 3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme.
3 İletişim ve Sosyal Yeterlilik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme. 2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek.
4 Öğrenme Yeterliliği 1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme.
5 Alana Özel Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6 Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği 1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6
Dersler
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi 4
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş 5
GTE5110 Seminer 5
GTE5122-1 Tez 4
GTE5122-2 Tez 4
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 5
Departmental Elective
CNG5002 Nitel Araştırma Yöntemleri
CNG5003 İleri Düzey İstatistik
CNG5114 Kariyer Danışmanlığı
EAP5104 Eğitim Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi
EAP5105 Dünyadaki Eğitim Sistemleri
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama
EAP5111 Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular
EDE5111 Öğrenme Sistemleri Tasarımı
EDE5112 Öğrenme Tasarımı ve Öğretim Kurgusu
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar
EDE5121 Eğitimde Ölçme
EDT5101 Eğitim Teknolojisinin Temelleri
EDT5120 Eğitim Teknolojisinde Seçilmiş Konular
GTE5102 Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme 5
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5101 Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5112 İstatiksel Veri Analizi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5110 Seminer 0 0 0 10
GTE5122-1 Tez 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
GTE5122-2 Tez 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ