|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma
Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. |
Course syllabus |
2) |
Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
|
3) |
Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
4) |
Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
5) |
Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
6) |
Performans ve kontrol: piyasa denetleme |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
7) |
Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
8) |
Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
9) |
Eğitim hizmetlerinin pazarlanması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
10) |
Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
11) |
Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
12) |
Konumlandırma |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
13) |
Marka yönetimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
14) |
Fiyatlandırma stratejisi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
Ders Notları: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 - Bilgi
Teorik - Kavramsal
1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
2 - Beceriler
Bilişsel - Pratik
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek,
3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. |
|
3) |
İletişim ve Sosyal Yeterlilik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme.
2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. |
|
4) |
Öğrenme Yeterliliği
1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. |
|
5) |
Alana Özel Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
6) |
Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği
1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |
|