ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcılara pazarlama ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda,öğrenciler
1) temel pazarlama terimlerine aşina olacak ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi birikimine sahip olacaklardır.
2)müşteri odaklı pazarlamanın temel prensiplerini öğrenecek, ve eğitim hizmetlerinin pazarlanmasının bireye, topluma ve iş yaşantısına olan etkilerini algılayabileceklerdir.
3)pazarlamada hizmet karması elemanlarını, birbirleriyle ilişkilerini ve bunun pazarlamada nasıl kullanıldığını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders pazarlama kuramı ve uygulamasının idari ve stratejik temellerini eğitim dünyasından örneklerle açıklamayı hedeflemektedir. Dersler süresince piyasadaki elverişli durumların farkına varmak amacıyla piyasa koşullarını tahlil edebilmek için gerekli kavramlar ve araçlar sunulmaktadır. Piyasalarının özellikleri ve piyasayı tanımlayabilir gruplara ayırma ana konulardan bazılarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. Course syllabus
2) Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
3) Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
4) Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
5) Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
6) Performans ve kontrol: piyasa denetleme Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
7) Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
8) Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
9) Eğitim hizmetlerinin pazarlanması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
10) Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
11) Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
12) Konumlandırma Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
13) Marka yönetimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
14) Fiyatlandırma stratejisi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall. Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall. Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 - Bilgi Teorik - Kavramsal 1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) 2 - Beceriler Bilişsel - Pratik 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek, 3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme.
3) İletişim ve Sosyal Yeterlilik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme. 2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek.
4) Öğrenme Yeterliliği 1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme.
5) Alana Özel Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği 1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme.