ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5101 Eğitim Teknolojisinin Temelleri Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında yetişmiş bir uzman olma yolunda temel ve işe yarayan bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders esnasında öğrenciler, alanının farklı yönlerini, gerekliliğini ve sağladığı kolaylıkları keşfederken, eğitim teknolojilerinde nasıl bir kariyer yapabileceklerine dair de bir fikir edineceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Eğitim teknolojileri alanının temelleri ve tarihini tanımlamak.
2-Öğrenilen kuramlar ile öğrenilen teknolojiler arasında bağlantı kurmak.
3-Eğitim teknolojilerini tanımlamak ve farklı eğitim teknolojilerini ve bileşenlerini ayırt edebilmek (Bilgi teknolojisi, Tasarım teknolojisi, eğitsel tasarım, performans teknolojisi vb.)
4-Eğitim teknolojileri alanında bir uzman olma yolunda adım atmak.
5- Öğrenen ve öğrenim ortamı özelliklerini kavramak ve bu özelliklere uygun eğitim teknolojilerini seçebilmek.
6- Bilgi teknolojisinin ağırlıklı olarak kullanılacağı bir ders için verilen problemleri çözebilecek şekilde örnek bir uygulama tasarlamak.
7- Bir öğrenme problemini çözerken kullanılan teknoloji ile ilgili fikirler üretebilmek.

Dersin İçeriği

Teknolojinin evrimi; eğitim kavramı; eğitim-toplum-ekonomi ve teknolojisi ilişkisi; eğitim ve bilişim ilişkisi; bir alan olarak eğitim teknolojisi; eğitim teknolojisi ile ilgili kuram, kavram ve ilkeler; eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi ve geleceği; farklı öğrenme durumları veya problemlerinde uygulanabilecek çeşitli kuramlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okul eğitimi ve Teknoloji
2) Bir sistem olarak eğitim ve teknolojinin eğitim sistemlerindeki yeri
3) Belli başlı öğrenme kuramları ve bu kuramların öğretim teknolojileri ile bağlantısı
4) Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması I (Geleneksel ve yeni ortaya çıkan araçların tanıtılması)
5) Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması II ( Tutoriallar, Simülasyonlar, Microwordler ve ITSler)
6) Öğrenme problemleri ve Öğrenme ortamları
7) Öğrenme ortamları ve etkileşimli tasarım
8) Eğitsel tasarım teknolojisinin bileşenleri
9) Eğitsel tasarım modelleri
10) Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 1
11) Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 2
12) Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 3
13) Teknoloji merkezli öğrenim ortamları yaratmak
14) Teknoloji merkezli öğrenim ortamlarında ölçme ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: -
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 2 % 50
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 35 70
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 - Bilgi Teorik - Kavramsal 1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) 2 - Beceriler Bilişsel - Pratik 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek, 3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme.
3) İletişim ve Sosyal Yeterlilik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme. 2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek.
4) Öğrenme Yeterliliği 1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme.
5) Alana Özel Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği 1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme.