|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) |
Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması
Padlet Uygulaması
|
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) |
Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması |
Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) |
Yaratıcılığın Önemi
Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler
Yaratıcı Kişilerin Özellikleri
Yaratıcı Liderler
Kahoot uygulamasının Tanıtılması |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) |
Yaratıcı Düşünmenin Engeller
Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması
Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması
Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
Sinektik Tekniği
Tondoo Uygulaması
Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) |
Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi
Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane
SCAMPER Tekniği
SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) |
STAMPS
Zorlanan ilişkiler Tekniği
Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği
Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
|
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) |
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği
Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması
Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi |
Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
|
Ders Notları: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları
3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI
4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 - Bilgi
Teorik - Kavramsal
1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
2 - Beceriler
Bilişsel - Pratik
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek,
3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. |
|
3) |
İletişim ve Sosyal Yeterlilik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme.
2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. |
|
4) |
Öğrenme Yeterliliği
1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. |
|
5) |
Alana Özel Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
6) |
Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği
1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |
|