|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma
Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması |
|
2) |
Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması |
Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları |
3) |
Kullanılan Testler
Raven SPM Plus
Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT
Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması
|
Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
4) |
Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması |
Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
5) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
6) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
7) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
8) |
Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları
Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
9) |
ARA SINAV |
|
10) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
11) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
12) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
13) |
Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar
Zenginleştirme Kursları
Destek Eğitim Odaları
Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi
|
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
14) |
Önerilen yönem teknik ve uygulamaların eleştirel bir biçimde irdelemesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 - Bilgi
Teorik - Kavramsal
1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
2 - Beceriler
Bilişsel - Pratik
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek,
3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. |
|
3) |
İletişim ve Sosyal Yeterlilik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme.
2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. |
|
4) |
Öğrenme Yeterliliği
1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. |
|
5) |
Alana Özel Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
5 |
6) |
Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği
1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |
|