|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma
Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. |
Ders izlencesi |
2) |
Eğitim Yönetiminde öne çıkan yeni meseleler |
OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing.
doi: 10.1787/9789264111011-en |
3) |
Eğitimde öne çıkan yeni trendler |
Aldridge J, & Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education. Pearson |
4) |
Eğitim Yönetiminde Etik Konular |
Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge |
5) |
Eğitim yönetiminde Etik Konular |
Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge |
6) |
Türk Eğitim Sisteminin Diğer Ulkelerle Karşılaştırılması |
Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
7) |
Türk Eğitim Sisteminin diğer ulkelerin eğitim sistemiyle karşılaştırılması |
Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
8) |
Eğitim sistemindeki kontrol mekanizmaları (içsel ve dışsal) |
|
9) |
Eğitimin çeşitli seviyeleri (okul öncesi, ilk, orta, ve yüksek öğretim) gelişimi, problem ve zorlukları, sosyal etkisi |
|
10) |
Eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanması |
Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press.
Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan |
11) |
Turk Eğitim Reformu |
Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press.
Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan |
12) |
Eğitimin özelleştirilmesi (Önemi ve problemler) |
|
13) |
Dijital Vatandaşlığı Öğretmek |
Farmer, L. S. J. (2010). Teaching Digital Citizenship. 9th WSEAS International Conference on EDUCATION and
EDUCATIONAL TECHNOLOGY (EDU '10). Iwate Prefectural University, Japan |
14) |
Yaşam boyu öğrenme |
Gorand, S., Rees, G., Fevre, R., & Furlong, J. (1998). Learning trajectories: Travelling towards a learning society? International Journal of Lifelong Education, 17(6), 400-410. |
Ders Notları: |
Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson.
Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson.
Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press.
Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan
OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing.
doi: 10.1787/9789264111011-en
Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge
Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
Diğer Kaynaklar: |
Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson.
Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson.
Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press.
Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan
OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing.
doi: 10.1787/9789264111011-en
Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge
Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 - Bilgi
Teorik - Kavramsal
1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
2) |
2 - Beceriler
Bilişsel - Pratik
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek,
3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. |
|
3) |
İletişim ve Sosyal Yeterlilik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme.
2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. |
|
4) |
Öğrenme Yeterliliği
1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. |
|
5) |
Alana Özel Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
6) |
Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği
1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |
|