Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa
&
Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı
|
Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014.
• Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014.
• EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
|
3) |
2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82.
• EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
|
4) |
Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123. |
5) |
1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166. |
6) |
1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204. |
7) |
Avrupa Tek Senedi |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231. |
8) |
Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
9) |
1990'larda AB'deki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
10) |
Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320. |
11) |
Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210. |
12) |
Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222. |
13) |
Sunumlar. |
Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar. |
14) |
Genel değerlendirme. |
Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
---
Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
|
Diğer Kaynaklar: |
İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |