Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
19. Yüzyılda ve 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa
&
Schuman Planı ve Avrupa Entegrasyon Projesinin Ortaya Çıkışı
|
Dinan, Desmond, “Introduction”, 2014.
• Dinan, Desmond, “Finding a Way Forward”, 2014.
• EU Commission, Official Website-2022, "The Schuman Declaration – 9 May 1950", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/europe-day/schuman-declaration_en
|
3) |
2. Dünya Savaşı’ndan Sonra Avrupa ve Avrupa Toplulukları |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.45-82.
• EU Commission, Official Website-2022, "The history of the European Union", available at: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en
|
4) |
Gümrük Birliği’nin Kurulması, Ortak Tarım Politikası, Boş Sandalye Krizi, ve Lüksemburg Uzlaşması |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.83-123. |
5) |
1970'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki Gelişmeler |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.125-166. |
6) |
1980'lerde Avrupa Topluluğu'ndaki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union,s.167-204. |
7) |
Avrupa Tek Senedi |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.205-231. |
8) |
Avrupa Birliği Antlaşması (Maastricht Antlaşması) |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
9) |
1990'larda AB'deki gelişmeler. |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.233-264. |
10) |
Amsterdam Antlaşması'ndan Nice Antlaşması'na:Orta ve Doğu Avrıpa Genişlemesine Hazırlık Süreci |
Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, s.265-320. |
11) |
Doğu Genişlemesi: 27 Üyeli AB |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.192-210. |
12) |
Anayasal Antlaşma'dan Lizbon Antlaşması'na. |
Bache, Ian; Stephen George and Simon Bulmer, Politics in the EU, s.211-222. |
13) |
Sunumlar. |
Her öğrenci dersle ilgili bir konuda sunum hazırlar. |
14) |
Genel değerlendirme. |
Öğrenciler dersin tüm okumalarından sorumludur. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Books:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
The textbooks and article listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.
---
Kitaplar:
• Roberts, John M., Europe 1880-1945, London & New York: Routledge, 3rd Edition, 2001.
• Dinan, Desmond, Europe Recast: A History of European Union, London: Lynne Rienner Publishers, 2nd Edition, 2014.
Ders izlencesinde yer alan kitaplara BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.
|
Diğer Kaynaklar: |
İşlenen konularla ilgili Youtube videoları ve Internet linkleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|