Dersin Amacı: |
Öğrenciler, birkaç programlama dilinin karşılaştırmalı incelenmesi sayesinde programlama dillerinin yazım ve anlamsal yapılarının temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler, yeni programlama dilleri ve derleyici tasarımının genel kavramsal dilbilimsel konularını çalışabilmek için beceri kazanmak üzere birkaç yeni programlama dilinin özellikleri ve örneklemeleri hakkında farkındalık kazanacaklar. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği yazım ve semantiklerin tanımı, değişken isimleri, bağlayıcılar, veri türü kontrolü, veri türleri,
gösterimler ve atama komutları, kontrol yapıları, altprogramlar, soyut veri türleri, nesne tabanlı programlama, fonksiyonel programlama, mantık programlama, exception ve event handling konularından oluşmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Syllabus ve Chapter#1 & 2 ders notlarını okumak |
2) |
Sintaks ve Semantiklerin Tanımı I
|
Chapter#3 ders notlarını okumak |
3) |
Sintaks ve Semantiklerin Tanımı II |
Chapter#4 ders notlarını okumak |
4) |
İsimler, Bağlamalar, Tür Kontrolü ve Kapsamlar |
Chapter#5 ders notlarını okumak |
5) |
Veri Türleri |
Chapter#6 ders notlarını okumak |
6) |
Gösterimler ve Atama Komutları
|
Chapter#7 ders notlarını okumak |
7) |
Kontrol Yapıları
|
Chapter#8 ders notlarını okumak |
8) |
Altprogramlar
|
Chapter#9 ders notlarını okumak |
9) |
Altprogramlar II |
Chapter#10 ders notlarını okumak |
10) |
Soyut Veri Türleri
|
Chapter#11 ders notlarını okumak |
11) |
Nesne-Tabanlı Programlama
|
Chapter#12 ders notlarını okumak |
12) |
Exception ve Event Handling
|
Chapter#13 & 14 ders notlarını okumak |
13) |
Fonksiyonel Programlama
|
Chapter#15 ders notlarını okumak |
14) |
Mantık Programlama
|
Chapter#16 ders notlarını okumak |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |