GEP1201 Şehir ve KültürBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE, UZAKTAN ÖĞRETİM)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GEP1201
Ders İsmi: Şehir ve Kültür
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri, farklı zamanlarda ve yerlerde sanat, mimarlık ve kent ile iktidar gücü arasındaki ilişkileri düşunmeye sevketmek
Dersin İçeriği: Siyasi, dini, askeri ya da ekonomik iktidarlar değiştikçe yenilenen farklı kentlerin belirli noktalarındaki değişimin izini sürmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Bamyan budaları, Dünya Ticaret Merkezi kuleleri, Saddam heykeli; II. Dünya Savaşı sonrası Varşova; Mostar Köprüsü; New York ve Bilbao Guggenheim müzeleri
2) Berlin - Brandenburg Kapısı & Reichstag; Prusya Imparatorluğu; sonra Hitler dönemi; II Dünya Savaşı; Duvarın inşası; birleşme sonrası
3) Konstantinopolis - Hipodrom & Ayasofya’nın Roma/Hıristiyan; Osmanlı/İslam ve Cumhuriyet dönemlerindeki ritüeller ve anlamları
4) Moskova - Çarlık Rusyası’nda Kurtarıcı İsa Kilisesi; Stalin tarafından yıkılması; Sovyetler Sarayı ve 1990 sonrası kilisenin yeniden inşası
5) Paris - 1850‘lerde modernizmin başkenti olarak bulvarlarla burjuva kentine dönüşümü; sınıf savaşları; ayaklanmalar
6) Konstantiniyye - Külliyeler çevresinde Müslüman kentin oluşumu
7) Venedik - San Marco Meydanı; kilisenin hazinesi ve Doğu ile ticaretin sonucunda sanatta ve zanaatta etkileşimler
8) Atina - Parthenon’un pagan tapınağı; kilise ve cami olarak serüveni; Elgin mermerleri, müze ve koruma
9) 1950‘lerde Istanbul’un geniş caddeler açılarak modernizasyonu
10) Dubai - küresel kentte yüksek ve ikonik yapı inşa etme arzusu; 1930‘lar New York’u ile karşılaştırma
11) Buenos Aires - Plaza de Mayo’da askeri cuntalarla demokratik hükumetlerin görüntüleri; Plaza de Mayo anneleri
12) Ankara - Augustus Tapınağı ve Roma’daki yapıları; onların Mussolini döneminde yeniden canlanması
13) Washington - mall yönetim yapıları; Vietnam Gazileri Anıtı
14) Ein Hud - Filistin zeytinlikleri ve Israil çamları; araziyi kimliklendirmek Sanatçı işleri: Buren, Christo, Matta-Clark, Spitzer
15) Final sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 15 15
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 102