NTD4061 Food Processing TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NTD4061
Ders İsmi: Gıda İşleme Teknolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAN ERGÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farklı gıda gruplarına uygulanan çeşitli gıda işleme teknolojileri hakkında güncel bilgilerin öğretilmesi ve bu yöntemlerin gıdada oluşturduğu temel değişimlerin gıda kalitesi ve sağlık açısından değerlendirilmesidir. Gıda kimyası, gıda mikrobiyolojisi gibi bilgilerini gıda işleme teknolojisi ile bütünleştirme ile birlikte inovatif ve yeni ürün geliştirme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Gıda işleme teknolojilerinde temel uygulamalar (Pastörizasyon, sterilizasyon, kurutma, dondurma, soğutma, fermentasyon, dumanlama vb.), gıda işlemede yeni teknolojiler ve inovatif uygulamalar (Yüksek basınç, radyofrekans, mikrodalga, ışınlama, ohmik ısıtma, ultrasound vb. uygulamaları), gıdaların kimyasal koruyucularla muhafazası, tahıl işleme teknolojisi, meyve ve sebze işleme teknolojisi, süt işleme teknolojisi, et işleme teknolojisi, alkollü ve alkolsüz içecekler teknolojisi, bitkisel yağ teknolojisi vb. konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Gıda Muhafazasında ve İşleme Teknolojisinde Temel İlkeler
2) Gıda İşleme Teknolojilerinde Temel Uygulamalar (Pastörizasyon, sterilizasyon, kurutma, dondurma, soğutma, fermentasyon, dumanlama vb.)
3) Gıda İşleme Teknolojilerinde Temel Uygulamalar (Pastörizasyon, sterilizasyon, kurutma, dondurma, soğutma, fermentasyon, dumanlama vb.)
4) Gıda İşleme Teknolojilerinde Temel Uygulamalar (Pastörizasyon, sterilizasyon, kurutma, dondurma, soğutma, fermentasyon, dumanlama vb.)
5) Gıda İşleme Teknolojilerinde Temel Uygulamalar (Pastörizasyon, sterilizasyon, kurutma, dondurma, soğutma, fermentasyon, dumanlama vb.)
6) Gıda İşlemede Yeni Teknolojiler ve Inovatif Uygulamalar (Yüksek basınç, mikrodalga, ışınlama, ohmik ısıtma, ultrasound vb. uygulamaları)
7) Gıda İşlemede Yeni Teknolojiler ve Inovatif Uygulamalar (Yüksek basınç, mikrodalga, ışınlama, ohmik ısıtma, ultrasound vb. uygulamaları)
8) Gıda İşlemede Yeni Teknolojiler ve Inovatif Uygulamalar (Yüksek basınç, mikrodalga, ışınlama, ohmik ısıtma, ultrasound vb. uygulamaları)
9) Ara Sınav
10) Tahıl İşleme Teknolojisi
11) Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi
12) Süt İşleme Teknolojisi, Et İşleme Teknolojisi
13) Bitkisel Yağ İşleme Teknolojisi, Çay İşleme Teknolojisi, Çikolata İşleme Teknolojisi, Fonksiyonel Gıdalar, Yeni Ürün Geliştirme vb. Diğer Gıda Gruplarından Örnekler
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer
Diğer Kaynaklar: 1- Akbulut, N., Karagözlü, C. 2014. Gıda Bilimi ve Teknolojisi. Sidaş Medya, İzmir.
2- Bilişli, A. 2015. Gıda Teknolojisi. Sidaş Medya, Çanakkale.
3- Bulduk, S. 2010. Gıda Teknolojisi. Detay Yayıncılık, Ankara.
4- Fellows, P.J. 2000. Food Processing Technology: Principles and Practice. 2nd Ed. CRC Press, Boca Raton, FL.
5- Williams, A. 1994. New Technologies in Food Preservation and Processing: Part II, Nutrition & Food Science.
6- Murano, P.S. 2003. Understanding Food Science and Technology. Wadsworth, Cengage Learning, Belmont USA.
7- Campbell-Platt, G. 2009. Food Science and Technology. Blackwell Publishing Ltd, Iowa, USA.
8- James, G. B. 2006. Food Processing Handbook. John Wiley & Sons, Canada, Ltd.
9- Smith, J.S., Hui Y.H. 2004. Food Processing and Applications, Blackwell Publishing Ltd, Iowa, USA.
10- Acar, J., Gökmen, V., ve Us, F. 2006. Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi. Cilt 2, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
11- Cemeroğlu, B. 2004. Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi (I. , II. Cilt). Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Ankara.
12- Ünal, S. 1992. Hububat Teknolojisi, Ege Ü. Müh. Fak. Yay. İzmir.
13- Pomeranz, Y. 1988. Wheat Chemistry and Technology. Vol I, II .Minnesota. vb.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 3
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 3
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 3
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 3
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 1
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156