Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı iş koçunun rolü, görev analizi, zihinsel engelin eşlik ettiği hastalıklara sahip bireylerin genel özellikleri, sosyal ve emosyonel durum, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim amaçları, engelli bireylere yönelik yasal uygulamalar, çalışma ortamından doğabilecek sorunlar ve iş arkadaşlarıyla karşılaşılabilecek iletişim problemleri hakkında bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim planının oluşturulması, iş koçu olarak zihinsel engeli olan gençlerde görev analizinin yapılması, zihinsel engeli olan bireylere verilen işlerin yürütülebilmesi için bireylere ipuçlarının verilmesi, zihinsel engeli olan bireylerin gelişimlerinin değerlendirilmesi, iş ortamındaki problemlerde baş etme stratejileri hakkında beceri kazanmanın sağlanması ve engeli olan bireyler hakkında vaka çalışmaları hazırlanması ve tartışılmasını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Zihinsel engeli olan bireyler için iş koçluğu konseptine giriş |
|
2) |
İş koçluğunun tanımı ve genel kavramlar |
|
3) |
İş koçunun tanımı ve görevi |
|
4) |
İş koçunun sosyal yönleri ve yasalar |
|
5) |
Engelli bireylerin işe yerleştirilmesi öncesi genel değerlendirme yöntemleri |
|
6) |
İş analizi |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Destekli çalışma ortamları |
|
9) |
İş koçluğu ve psikososyal yaklaşım |
|
10) |
İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejiler ve kriz yönetimi |
|
11) |
Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı |
|
12) |
Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı |
|
13) |
Zihinsel engeli olan bireyler hakkında hazırlanan vaka çalışmalarının tartışılması |
|
14) |
Sunumlar |
|