HUKUK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG1003 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Must Course | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEGÜL ÖZDEMİR Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Öğ.Gör. DAMLA ŞATANA Öğ.Gör. HANDE MİNE İMREN Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. NURAN YAŞAYAN Öğ.Gör. ÇERAĞ ŞAHİN Öğ.Gör. İREM SARI Öğ.Gör. GAMZE DEMİR Öğ.Gör. ÜLGEN ACAR Öğ.Gör. DUYGU CAN Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU Öğ.Gör. ÖZEN ÖNGÖREN Öğ.Gör. EBRU AKER Öğ.Gör. İSA BEKTAŞ Öğ.Gör. ZEYNEP YÜCEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslupta ve biçimde raporlamak |
Dersin İçeriği: | Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) | Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma. | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
3) | Akademik Bağlamda Bir Paragraf Yazma 1) Bir sorunun gerekliliklerini anlama 2) Sorulan soruya dayalı bir iddia oluşturma 3) iddiayı desteklemek için fikirleri seçme/belirleme 4) Gerçek ve görüş arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) | 1) Sebep-sonuç dilini anlama 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ve destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) | 1) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) adımlarını anlama 2) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) pratiği 3) Akademik kelime dağarcığı kullanarak karmaşık cümleler oluşturma Ödev: Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) çalışması | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
6) | 1) Metnin amacını anlama 2) Paragrafların ana fikrini anlama 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) | Tekrar ve geri bildirim Ara sınav öncesi sınıf içi tekrar ve ek çalışmalar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | 1) Ara sınav geri bildirimi 2) Özetleme adımlarını anlama 3) Özetleme pratiği yapma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) | 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 3) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 4) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen test ve sınavları tamamlama | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) | 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama 6) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 7) Bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme 8) Zamir referanslarını belirleme Ödev: E-öğrenme ortmanında verilen test ve sınavları yapmak | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
12) | 1) Akademik metinlere maruz kalarak akademik kelime dağarcığını geliştirme 2) Akademik metinlere maruz kalarak akademik dili geliştirme 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 5) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 6) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: Akademik özet yazma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) | Yazma ödevi ile ilgili sınıf içi genel geri bildirim Ekstra yazma pratiği (özet yazma) | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) | Tekrar ve dönüt | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Diller Bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Materials prepared by the instructors of the Modern Languages Department and Internet resources |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |||||||||||||||||
2) Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||||
3) Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | |||||||||||||||||
4) Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||
5) Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | |||||||||||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | |||||||||||||||||
7) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | |||||||||||||||||
8) Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||
9) Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||
11) Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||
12) Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||
13) Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda yetkinlik sahibidir. | |||||||||||||||||
14) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||||
15) Mesleki ve etik sorumluluk yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||
16) Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||||
17) Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | |||||||||||||||||
18) Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar. | |
2) | Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | |
3) | Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar. | |
4) | Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur. | |
7) | En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır. | 5 |
8) | Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir. | |
10) | Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir. | |
11) | Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir. | |
12) | Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir. | |
13) | Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda yetkinlik sahibidir. | |
14) | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır. | |
15) | Mesleki ve etik sorumluluk yetkinliğine sahiptir. | |
16) | Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir. | |
17) | Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir. | |
18) | Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 6 | % 15 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |