Dersin Amacı: |
Bilim ve teknolojinin süratli gelişmesi sonucu canlı topluluklarının zehirli maddelerle karşılaşma riski, zehirlenmeler ve buna bağlı hastalıkların oluşumu hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: |
Toksikolojinin tanımı ve önemi, Zehir ve zehirlenme kavramı, Zehirlerin giriş yolları, etki mekanizması, Pestisitler,Zehirli gazlar ve buharlar, Organik çözücüler,Metalik zehirler, Radyasyon ve radyoizotoplar, Mikotoksinler,Gıda zehirlenmeleri, Bakteri toksinleri,Bitkisel zehirler ve hayvansal zehirler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Toksikolojiye Giriş, Toksikoloji Hakkında Genel Bilgi |
Yok |
2) |
Toksikolojinin Tanımı ve Sınıflandırılması |
Yok |
3) |
Toksikasyon |
Yok |
4) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları I |
Yok |
5) |
Toksinlerin Etki Mekanizmaları II |
Yok |
6) |
Toksisite Testleri |
Yok |
7) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları I |
Yok |
8) |
Toksik Maddelerin Gıda Kaynakları II |
Yok |
9) |
Kontaminantlar I |
Yok |
10) |
Kontaminantlar II |
Yok |
11) |
Gıda Katkı Maddeleri I |
Yok |
12) |
Gıda Katkı Maddeleri II |
Yok |
13) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular I |
Yok |
14) |
Gıdalardaki Kimyasal Koruyucular II |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Altuğ, Tomris, 2003. Introduction to Toxicology and Food, CRC Press, New York, USA. |
Diğer Kaynaklar: |
Vural N, Toksikoloji, Ankara Ü. Eczacılık Fak. Yay. No: 73, Ankara, 2005, 659 s.
Şanlı Y, Veteriner Klinik Toksikoloji, Medipres, Ankara, 2002, 808 s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |