Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
tanışma, ders hakkında bilgi verme |
2) |
Çatışma Kavramına giriş |
Çatışma nedir? |
3) |
Çatışma Özellikleri |
Çatışma Evreleri,
Çatışma Türleri,
Kaynakları,
Sonuçları
|
4) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Bütünleştirme,
Uyma-İtaat Etme,
|
5) |
Çatışma Yönetimi Stratejileri
|
Çatışma Yönetimi,
Çatışmaların Ortaya Çıkarılması,
Çatışmayı Etkileyen Etkenler, |
6) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Hükmetme,
Kaçınma,
|
7) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Uzlaşma-Karşılıklı Ödün Verme,
Uygun Stratejinin Seçimi,
|
8) |
ara sınav |
-
|
9) |
Çatışmada Kızgınlığın Kontrol Altına Alınması
|
Kızgınlık Duygusu,
Tepkileri,
Farkına Varma,
Nedeni,
Bireyin Kendini Güçlendirmesi,
Kızgınlığı İfade Etme, |
10) |
Çatışma Sürecinde İletişim |
İletinin Algılanması,
Güven Oluşturma,
Dinleme
|
11) |
Arabuluculuk
|
Çatışmada Üçüncü Tarafın Rolleri,
Destek Rolleri,
Anlaşma Rolleri,
Arabuluculuk Biçimleri,
Süreci, |
12) |
Anlaşmazlıkların Tartışılması
|
Müzakere,
Pazarlık Kavramları,
Karar Verme,
Ön Koşullar,
Hazırlık,
Çıkarlar,
Haklar,
Güç,
İlkeli Müzakere, |
13) |
Okullarda Çatışma Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
|
Kritik Olat Analizi Tekniği,
Çatışma Konuları ve Nedenleri,
Yönetim Stratejileri,
Çatışmanın Etkileri, |
14) |
Örnek olay Analizleri Sunumu
|
- |
15) |
Örnek olay Analizleri Sunumu |
- |
16) |
final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atay, Osman, İşletme Programı Ders Notları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aydın, Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1991
Canlı, Ebru,“Örgütlerde Kişilerarası Çatışmalar”, İ.Ü. S.B.F. Psik. Böl.,Y. Lisans Tezi, 2
Kindler, Herbert S., İş Yaşamında Anlaşmazlıkların Yapıcı Çözümü, Rota Yay., İst. 1997
Onaran, Oğuz, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. S.B.F. Yayınları No:321, Ankara 1971
Öncü, Ayşe, Örgüt Sosyolojisi, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları : G- 7,Ankara 1976
Sabuncuoğlu,Zeyyat, Örgütsel Psikoloji, Alfa Kitabevi, Bursa 1998
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |