Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
tanışma, ders hakkında bilgi verme |
2) |
Çatışma Kavramına giriş |
Çatışma nedir? |
3) |
Çatışma Özellikleri |
Çatışma Evreleri,
Çatışma Türleri,
Kaynakları,
Sonuçları
|
4) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Bütünleştirme,
Uyma-İtaat Etme,
|
5) |
Çatışma Yönetimi Stratejileri
|
Çatışma Yönetimi,
Çatışmaların Ortaya Çıkarılması,
Çatışmayı Etkileyen Etkenler, |
6) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Hükmetme,
Kaçınma,
|
7) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Uzlaşma-Karşılıklı Ödün Verme,
Uygun Stratejinin Seçimi,
|
8) |
ara sınav |
-
|
9) |
Çatışmada Kızgınlığın Kontrol Altına Alınması
|
Kızgınlık Duygusu,
Tepkileri,
Farkına Varma,
Nedeni,
Bireyin Kendini Güçlendirmesi,
Kızgınlığı İfade Etme, |
10) |
Çatışma Sürecinde İletişim |
İletinin Algılanması,
Güven Oluşturma,
Dinleme
|
11) |
Arabuluculuk
|
Çatışmada Üçüncü Tarafın Rolleri,
Destek Rolleri,
Anlaşma Rolleri,
Arabuluculuk Biçimleri,
Süreci, |
12) |
Anlaşmazlıkların Tartışılması
|
Müzakere,
Pazarlık Kavramları,
Karar Verme,
Ön Koşullar,
Hazırlık,
Çıkarlar,
Haklar,
Güç,
İlkeli Müzakere, |
13) |
Okullarda Çatışma Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
|
Kritik Olat Analizi Tekniği,
Çatışma Konuları ve Nedenleri,
Yönetim Stratejileri,
Çatışmanın Etkileri, |
14) |
Örnek olay Analizleri Sunumu
|
- |
15) |
Örnek olay Analizleri Sunumu |
- |
16) |
final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atay, Osman, İşletme Programı Ders Notları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aydın, Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1991
Canlı, Ebru,“Örgütlerde Kişilerarası Çatışmalar”, İ.Ü. S.B.F. Psik. Böl.,Y. Lisans Tezi, 2
Kindler, Herbert S., İş Yaşamında Anlaşmazlıkların Yapıcı Çözümü, Rota Yay., İst. 1997
Onaran, Oğuz, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. S.B.F. Yayınları No:321, Ankara 1971
Öncü, Ayşe, Örgüt Sosyolojisi, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları : G- 7,Ankara 1976
Sabuncuoğlu,Zeyyat, Örgütsel Psikoloji, Alfa Kitabevi, Bursa 1998
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir |
|
2) |
Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
|
3) |
Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. |
|
4) |
İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. |
|
6) |
Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. |
|
7) |
Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. |
|
8) |
Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
|