Dersin Amacı: |
Ders, bilimsel araştırmanın tarafsızlığına ve problemliliğine ilişkin sorulara cevap verme amacı taşımaktadır. Bu soruların altında yatan konular ve varsayımları anlamak da dersin amaçlarından birisidir.
Dersin ikinci amacı kalitatif araştırmaların üzerine inşa edildiği temel varsayımları ve değerleri incelemek, ve bunların "nasıl" olduğu sorusuna cevap aramaktır.
Dersin üçüncü ve en önemli amacı ise öğrencinin kendi çalışmasında bu araştırma bilgisini nasıl kullanacağına yönelik, ve bu esnada araştırmanın etik, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik yönlerini kavramaya, eleştirel düşünceyi geliştirmeye ve araştırma becerisini arttırmaya yönelik bir çalışma yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Son yirmi senede, kalitatif araştırmanın karmaşıklığı ve sorunları üzerine yeni teoriler ortaya çıktı. Bu teoriler ışığında, araştırmanın değerlerden bağımsız, nötr bir süreç olmadığı, daha ziyade, araştırma metodolojisi gittikçe incelenen, temsil ve meşruiyet açısından sorgulanan bir alan haline geldiği görülmüştür. Bu krizin sebebi nedir? Bu gelişmelerin kalitatif araştırma için ve araştırmayı yapan kişi için ortaya çıkardığı sonuçlar nelerdir? |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sorgulamaya Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
5) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
6) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
|
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|