ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EDT5001 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Teknolojisi Alanı, Teorisi ve Uzmanlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında yetişmiş bir uzman olma yolunda temel ve işe yarayan bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders esnasında öğrenciler, alanının farklı yönlerini, gerekliliğini ve sağladığı kolaylıkları keşfederken, eğitim teknolojilerinde nasıl bir kariyer yapabileceklerine dair de bir fikir edineceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Teknolojinin evrimi; eğitim kavramı; eğitim-toplum-ekonomi ve teknolojisi ilişkisi; eğitim ve bilişim ilişkisi; bir alan olarak eğitim teknolojisi; eğitim teknolojisi ile ilgili kuram, kavram ve ilkeler; eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi ve geleceği; farklı öğrenme durumları veya problemlerinde uygulanabilecek çeşitli kuramlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okul eğitimi ve Teknoloji | |
2) | Bir sistem olarak eğitim ve teknolojinin eğitim sistemlerindeki yeri | |
3) | Belli başlı öğrenme kuramları ve bu kuramların öğretim teknolojileri ile bağlantısı | |
4) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması I (Geleneksel ve yeni ortaya çıkan araçların tanıtılması) | |
5) | Farklı öğrenme ortamlarında farklı öğretim teknolojisinin uygulanması II ( Tutoriallar, Simülasyonlar, Microwordler ve ITSler) | |
6) | Öğrenme problemleri ve Öğrenme ortamları | |
7) | Öğrenme ortamları ve etkileşimli tasarım | |
8) | Eğitsel tasarım teknolojisinin bileşenleri | |
9) | Eğitsel tasarım modelleri | |
10) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 1 | |
11) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 2 | |
12) | Eğitim teknolojileri araştırması, örnek 3 | |
13) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamları yaratmak | |
14) | Teknoloji merkezli öğrenim ortamlarında ölçme ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | - |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | ||||||||
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||||
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | ||||||||
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | ||||||||
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | ||||||||
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | ||||||||
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | ||||||||
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |