DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3946 | Medya Çalışmaları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, medya ve medya ürünleri üzerine eleştirel ve metinlerarası bir bakış sunmak ve öğrencilerin medya ekseninde içinde yaşadıkları dünya sistemi üzerine düşünmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eleştirel düşünebilme yetisi kazanır; 2. Medyanın ekonomi-politiğini değerlendirme yetisi kazanır; 3. Medya ürünlerinin farklı anlatı biçimlerini ve anlatının izleyen/kullanıcı ile ilişkisini anlamlandırabilir; 4. Medya ürünlerini farklı kuramlar ekseninde değerlendirebilir; 5. Farklı kuramsal pozisyonları göz önünde bulundurarak medya ürünleri üretebilir ve teorik bilgiyi pratiğe akratabilme yetisi kazanır |
Bu ders, medya ve toplum ilişkisine odaklanmakta; medya ürünleri ve farklı anlatı biçimleri, medyanın ekonomi-politiği, medya kullanıcıları/izleyenleri benlik, kimlik, iktidar, bellek ve gerçeklik kavramlarıyla ilişkili olarak ele alınmaktadır. Ders kapsamında, medya çalışmalarındaki ana kavramlar değerlendirilmekte, göstergebilim, yapısalcılık, postyapısalcılık, alımlama kuramları gibi kuramlar ekseninde medya ürünleri eleştirel bir bakışla değerlendirilmekte ve aynı bakışla medya ürünleri üretilmektedir.Bu ders kapsamında, öğrenciler derse ders izlencesinde yer alan film ya da metinleri izlemiş ve/veya okumuş olarak gelirler; bu medya ürünleri üzerine tartışmalar teorik bir çerçeveyle desteklenir. Öğrencilerin ürettikleri projeler sınıfta sunulur ve sınıfça üzerine konuşulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Medya ve Modernlik | |
3) | Medya, İktidar, İdeoloji Medyanın Ekonomi-Politiği Kültür Endüstrisi Tüketim Kültürü Mit Üreticisi Olarak Medya - Yapısalcılık | Dersten Önce İzlenecek Film: They Live (John Carpenter, 1988) Okumalar: Roland Barthes- Çağdaş Söylenler |
4) | Medya, İktidar, İdeoloji Gösteri Toplumu Tek Boyutlu İnsan Disiplin ve Biyo-Politika (Foucault) | Dersten Önce İzlenecek Film: Benny's Video (Michael Haneke, 1992) Okuma: Guy Debord - Society of Spectacle (Gösteri Toplumu) |
5) | Medya ve Öteki Öteki Olarak Makina | Dersten Önce İzlenecek Film: Onlar (Gordon Douglas, 1954) |
6) | Medya ve Gerçeklik | Dersten Önce İzlenecek Filmler: İz Sürücü (Tarkovsky, 1979) Okumalar: Borges - Ficciones |
7) | Medya ve Özne Özne ve Performans Lacan'ın Özne Anlayışı Levinas ve Yüz Siberkültür ve Sayborglar | Dersten Önce İzlenecek Filmler: Bıçaksırtı (Ridley Scott, 1982) Zelig (Woody Allen, 1983) Okumalar: Kafka - Dönüşüm Camus - Yabancı Dostoyevski - Öteki |
8) | Proje Sunumları | |
9) | Medya, Gözetleme ve İktidar Takip Etme ve Empati Film İzleyicileri, Psikanaliz ve Feminizm | Dersten Önce İzlenecek Film: Arka Pencere (Hitchcock, 1954) |
10) | Medya ve Faillik Medya Aktivizmi, Katılım ve Demokrasi Görmenin Etiği | Dersten Önce İzlenecek Film: Videodrome (Cronenberg, 1983) Okumalar: Kafka - Dava |
11) | Medya ve Krizler | |
12) | Medya ve Gündelik Hayat Kamusal Alan Medya ve Beden Sanal Bedenler ve Mekânlar Posthümanizm ve siberkültür | Dersten Önce İzlenecek Film: Yaratık (Ridley Scott, 1981) |
13) | Medya ve Mekânsallık Metropol Ütopya-Distopya Mekân ve Sosyal Medya Mekân ve Kimlik Yer-Olmayanlar | Okumalar: Calvino - Görünmez Kentler |
14) | Medya ve Zamansallık Tarih ve Bellek Flâneur ve Internet Teknokültür | Okumalar: Milan Kundera - Yavaşlık Eduardo Galeano - Aynalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Readings: Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972 Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010 Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017 Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996 Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009 Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974 Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996 Films: John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005 Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006 Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006 Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015 Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007 Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910 Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100 Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Readings: Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972 Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010 Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017 Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996 Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009 Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974 Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996 Films: John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005 Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006 Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006 Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015 Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007 Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910 Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100 Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |