FTV3946 Media StudiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3946 Medya Çalışmaları Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medya ve medya ürünleri üzerine eleştirel ve metinlerarası bir bakış sunmak ve öğrencilerin medya ekseninde içinde yaşadıkları dünya sistemi üzerine düşünmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Eleştirel düşünebilme yetisi kazanır;
2. Medyanın ekonomi-politiğini değerlendirme yetisi kazanır;
3. Medya ürünlerinin farklı anlatı biçimlerini ve anlatının izleyen/kullanıcı ile ilişkisini anlamlandırabilir;
4. Medya ürünlerini farklı kuramlar ekseninde değerlendirebilir;
5. Farklı kuramsal pozisyonları göz önünde bulundurarak medya ürünleri üretebilir ve teorik bilgiyi pratiğe akratabilme yetisi kazanır

Dersin İçeriği

Bu ders, medya ve toplum ilişkisine odaklanmakta; medya ürünleri ve farklı anlatı biçimleri, medyanın ekonomi-politiği, medya kullanıcıları/izleyenleri benlik, kimlik, iktidar, bellek ve gerçeklik kavramlarıyla ilişkili olarak ele alınmaktadır. Ders kapsamında, medya çalışmalarındaki ana kavramlar değerlendirilmekte, göstergebilim, yapısalcılık, postyapısalcılık, alımlama kuramları gibi kuramlar ekseninde medya ürünleri eleştirel bir bakışla değerlendirilmekte ve aynı bakışla medya ürünleri üretilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Medya ve Modernlik
3) Medya, İktidar, İdeoloji Medyanın Ekonomi-Politiği Kültür Endüstrisi Tüketim Kültürü Mit Üreticisi Olarak Medya - Yapısalcılık Dersten Önce İzlenecek Film: They Live (John Carpenter, 1988) Okumalar: Roland Barthes- Çağdaş Söylenler
4) Medya, İktidar, İdeoloji Gösteri Toplumu Tek Boyutlu İnsan Disiplin ve Biyo-Politika (Foucault) Dersten Önce İzlenecek Film: Benny's Video (Michael Haneke, 1992) Okuma: Guy Debord - Society of Spectacle (Gösteri Toplumu)
5) Medya ve Öteki Öteki Olarak Makina Dersten Önce İzlenecek Film: Onlar (Gordon Douglas, 1954)
6) Medya ve Gerçeklik Dersten Önce İzlenecek Filmler: İz Sürücü (Tarkovsky, 1979) Okumalar: Borges - Ficciones
7) Medya ve Özne Özne ve Performans Lacan'ın Özne Anlayışı Levinas ve Yüz Siberkültür ve Sayborglar Dersten Önce İzlenecek Filmler: Bıçaksırtı (Ridley Scott, 1982) Zelig (Woody Allen, 1983) Okumalar: Kafka - Dönüşüm Camus - Yabancı Dostoyevski - Öteki
8) Proje Sunumları
9) Medya, Gözetleme ve İktidar Takip Etme ve Empati Film İzleyicileri, Psikanaliz ve Feminizm Dersten Önce İzlenecek Film: Arka Pencere (Hitchcock, 1954)
10) Medya ve Faillik Medya Aktivizmi, Katılım ve Demokrasi Görmenin Etiği Dersten Önce İzlenecek Film: Videodrome (Cronenberg, 1983) Okumalar: Kafka - Dava
11) Medya ve Krizler
12) Medya ve Gündelik Hayat Kamusal Alan Medya ve Beden Sanal Bedenler ve Mekânlar Posthümanizm ve siberkültür Dersten Önce İzlenecek Film: Yaratık (Ridley Scott, 1981)
13) Medya ve Mekânsallık Metropol Ütopya-Distopya Mekân ve Sosyal Medya Mekân ve Kimlik Yer-Olmayanlar Okumalar: Calvino - Görünmez Kentler
14) Medya ve Zamansallık Tarih ve Bellek Flâneur ve Internet Teknokültür Okumalar: Milan Kundera - Yavaşlık Eduardo Galeano - Aynalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Readings:
Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972
Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010
Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017
Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996
Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf
Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009
Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf
Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974
Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996

Films:
John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005
Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006
Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical
Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006
Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015
Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007
Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910
Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100
Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017


Diğer Kaynaklar: Readings:
Roland Barthes – Mythologies - AC 25/.B37 1972
Guy Debord – Society of Spectacle - HM 291/.D43 2010
Jorge Luis Borges - Ficciones - PQ 7797 .B635/F5319 2017
Franz Kafka – The Metamorphosis and Other Stories - PT 2621 .A26/A225 1996
Albert Camus – The Stranger - https://www.macobo.com/essays/epdf/CAMUS,%20Albert%20-%20The%20Stranger.pdf
Fyodor Dostoyevsky – Notes from Underground and The Double - PG 3326/.N68 2009
Franz Kafka – The Trial - http://www.kkoworld.com/kitablar/Frans_Kafka_Mehkeme-ing.pdf
Italo Calvino – Invisible Cities - PQ 4809 .A45/C35 1974
Milan Kundera – Slowness - PQ 2671 .U47/L5613 1996

Films:
John Carpenter – They Live (1988) - PN 1995.9 .S26/Y28 2005
Michael Haneke – Benny’s Video (1992) - PN 1997/.H364 2006
Gordon Douglas – Them (1954) - https://archive.org/details/Them.theatrical
Andrei Tarkovsky – Stalker (1979) - PN 1997/.S585 2006
Peter Weir – The Truman Show (1998) - PN 1997.2/.T78 2015
Ridley Scott – Blade Runner (1982)- PN 1997/.B634 2007
Woody Allen – Zelig (1983) - https://vimeo.com/518557910
Alfred Hitchcock – Rear Window (1954) - https://vimeo.com/433068100
Ridley Scott – The Alien (1981) - PN 1995.9 .A457Y37 2017

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 6 72
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.