ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE5111 | Matematiksel Programlama ve Modelleme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEROL BULKAN Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N.A. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaçları, doğrusal ve tamsayılı programlama, ağ akış problemleri ve doğrusal olmayan programlama problemlerinin modelleme tekniklerinin tanıtılması; doğrusal programlama problemlerinin çözümü için simplex algoritmasının, tamsayılı programlama problemleri için dal-sınır algortimasının ve ağ akış problemleri için bazı çözüm algoritmalarının kullanılması; önemli modelleme tekniklerinin ve çözüm algoritmalarının anlaşılması; çizge (ağ) teorisi ve uygulamaları hakkında bir öngörü elde edilmesi ve problem tiplerinin ve çözüm algoritmalarının belirlenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Büyük boyutlu problemleri LP, IP veya NLP olarak modeller. II. Doğrusal, tam sayılı ve doğrusal olmayan problem tiplerini tanır. III. Simplex ve dal-sınır gibi algoritmaları matematiksel olarak analiz eder. IV. Ağ akış problemlerini modeller ve özel tasarlanmış algoritmalarla çözer. |
Bu ders problemlerin doğrusal programlama, karışık tamsayılı doğrusal programlama, doğrusal olmayan programlama ve ağ akış programlama olarak modellenmesi konusunu kapsar. Dersin ikinci kısmı ise bazı basit algoritmalar, simplex algoritması ve dal-sınır algoritması gibi, ve bazı ağ akış algoritmalarını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğrusal programlama modelleri I | |
2) | Doğrusal programlama modelleri II | |
3) | Grafik çözüm yaklaşımı ve Simplex algoritmasına giriş | |
4) | Simplex Algoritması | |
5) | Tamsayılı programlama I | |
6) | Tamsayılı programlama modelleri II | |
7) | Dal-Sınır Algoritması | |
8) | Vize 1 | |
9) | Doğrusal olmayan programlama modelleri | |
10) | Ağ akış programlama modelleri I | |
11) | Ağ akış programlama modelleri II | |
12) | Ağ akış algoritmaları I | |
13) | Ağ akış algoritmaları II | |
14) | Vize II |
Ders Notları / Kitaplar: | N.A. |
Diğer Kaynaklar: | Various reference books will be available at the library. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 25 | 75 |
Ödevler | 4 | 18 | 72 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç odaklılık ve analitik düşünce | |
2) | yönetimsel düşünce ve teknik altyapı | |
3) | Yöneylem araştırması metodları hakkında teorik bilgi sahibi olma. | |
4) | Yöneylem araştırmasının uygulamaları hakkında farkındalık | |
5) | Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
6) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek | |
7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
8) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
9) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
10) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
13) | Yönetimsel problemleri çözerken ekonomik, sosyal ve çevresel faktörleri gözönüne alabilme |