MİMARLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. EMİNE ÜMRAN TOPÇU Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ Doç. Dr. MEHMET BENGÜ ULUENGİN Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ Prof. Dr. MELTEM VATAN Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yüksek Lisans tez çalışması iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısmın amacı, öğrencinin katıldığı program kapsamında, ilgi duyduğu ve Program Koordinatörü ile danışmanının da onayını alarak seçtiği bir konuda, bir tez önerisi yapması, tez konusunun gerektirdiği bir araştırmayı yürütmesi, bilimsel düşünme ve değerlendirme becerilerini geliştirmesi ve bulgularını bir rapor halinde sunması için gerekli becerileri kazandırmaktır. ARC5888-2 için ön şarttır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Bir hipotez yazma becerisini geliştirir, II. Bilimsel araştırma yöntemlerinin farklılıklarını ayırdeder, III. Araştırma süresince analitik ve kritik düşünme becerilerini geliştirir IV. Kendi başına bir araştırma sürecini organize eder, V. Konusuna ilişkin kaynak tarama becerisini geliştirir VI. Araştırma süresince tutarsızlıkları ve problem yaratan konuları tanımlayabilir. VII. Bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
Öğrencinin ilgi duyduğu bir alanda bir tez önerisi hazırlaması; bu çerçevede yürüteceği bilimsel yöntemlere dayalı bir araştırma yürütmesi; Literatür taraması; bir bibliyografya oluşturması ve araştırma sonucu bulgularını sunması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konuları üzerinde tartışma | Ön bibliyografya taraması |
2) | Tez konusu çalışma alanında alternatiflerinin üretilmesi | |
3) | Tez statement'ının yazılması | |
4) | Literatür taraması | |
5) | Literatür Taraması | |
6) | Literatür taraması | |
7) | Kaynaklar ışığında tez statement'ın gözden geçirilmesi | |
8) | Yeni tez statement'a göre tez araştırmalarının yeniden organize edilmesi | |
9) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
10) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
11) | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
12) | Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
13) | Sonuçların sunulma biçimi üzerine değerlendirme | |
14) | Araştırma çalışmanın derlenmesi ve son değerlendirmeler |
Ders Notları / Kitaplar: | Each thesis study constructs its own biblioraphy |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 2 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 | 720 |
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 747 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | 5 |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | 5 |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. | 3 |
5) | Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. | 4 |
6) | Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. | 2 |
9) | Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. | 5 |