Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mimarlık Disiplininde Tektonik Çalışmalarına Giriş |
|
2) |
Tektonik kavramının etimolojik kökenleri |
|
3) |
Tektonik konusunun felsefi kökenleri |
|
4) |
Mimarlık Disiplininde Tektonik çalışmalarının kökenleri |
|
5) |
Tektonik Mimarlık konusunda çalışmalar |
|
6) |
Bilimsel gelişmeler ve tektonik kavramının mimaride önem kazanması |
|
7) |
Tektonik Şiirsellik |
|
8) |
Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Violet-Le Duc; H.B. Berlage
|
|
9) |
Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar : Gotfried Semper; Frank Llyod Wright
|
|
10) |
Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar :August Perret |
|
11) |
Sunumlar ve Seçilmiş örnek tektonik uygulamalar üzerinde tartışmalar: Carlo Scarpa and adoration of Joint
|
|
12) |
Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları |
|
13) |
Çağdaş tektonik mimarlık uygulamaları |
|
14) |
Tekrar: Tektonik tarihine bir bakış |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. |
|
2) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, grup çalışmalarında liderlik etme, görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. |
|
3) |
Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. |
|
4) |
Alanı ile ilgili farklı ölçeklerdeki, iyi tanımlanmamış karmaşık tasarım problemlerine, eleştirel düşünme yöntemleriyle karar alıp, kapsamlı çözüm üretebilir. |
|
5) |
Mimarlık tarihindeki olguları değerlendirir ve çağdaş gelişmelerin tarihsel, kültürel, toplumsal, siyasal arka planlarını analiz ederek değerlendirir. |
|
6) |
Mimarlık alanı ile ilgili bağımsız olarak uzmanlık gerektiren niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir, mesleki bilgi ve pratiğe katkıda bulunur. |
|
7) |
Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını İngilizce Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı, sözlü ya da diğer bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak akademik diyalog içinde, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri olarak sunar, yayın yapar. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir. |
|
9) |
Mimarlık disiplininin toplumsal sorumluluklarının, yasal, etik ve estetik değerlerinin bilincinde olur. |
|