POV2525 Concept Development and VisualizationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POV2525
Ders İsmi: Kavram Geliştirme ve Görselleştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.

Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler sanat üretiminin temelinde olan yaratıcılıklarını nasıl geliştireceklerini; iyi bilinen sanat eserlerinin sistematik çalışmaları doğrultusunda kendi fotoğrafik çalışmalarını nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.

Algılama ve bilginin ürünlere dönüştürülmesi sürecinde görselliğin ilkeleri ve sanat eserlerinin incelenmesi öğrencilere destek olacaktır.

Bu derste, çağdaş ve tarihsel fotoğraflarla birlikte, edebiyat, resim ve müzik alanında örnek teşkil eden çalışmalar analiz edilecektir. Sanatçıların, yaratıcı ve özgün fikirler içerisinde fotoğraflarını nasıl yöntem ve süreçlerle üretikleri tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş.
2) Düşünce sistematikleri, yaratıcılığın ilkeleri, akıl uyarımı ve üretim yöntemleri, fotoğraf ve yaratma. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Sanatlarda ilişkisellik. Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Fotoğraf ve ilkelerini okuma. Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı. Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf. Kültür ve sanat tarihi. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Fotoğrafın üretim süreci. İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları. Fotoğraf ve gerçeklik. Kanıt olarak fotoğraf. Belleğin yerine fotoğraf. Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) Reklam Fotoğrafçılığı. Fotoğraf: Neden Sanat! Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım. Fotoğraf ve zaman kavramı. Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı. Oryantalizm ve coğrafi meseleler. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Bir fotoğraf oluşturma. Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Algıdan teoriye. Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Kompozisyonun temelleri. Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Sayısallaştırma. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Felsefe ve fotoğraf estetiği. Fotoğraf ve antropoloji. Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Yaratıcı düşünme. Medya olarak fotoğraf. Özel bir dil olarak fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be provided via the course management system.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak.
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek.
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek.
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 1
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 140