Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction. |
|
2) |
Reklamın ve İlk Dönem Reklam Ajanslarının Kökenleri/Sebest Piyasa Ekonomisinin Temelleri ve Reklamın Ekonominin Bir Aracı Olarak Evrimi. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.13-69.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: Common Digital Miscommunications — and How to Avoid Them
https://www.youtube.com/watch?v=LoZ5zBxo1OE&t=10s
|
3) |
1900-1944 / Modern Reklamcılığın İlk Adımları: J.Walter Thompson, Y&R. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.71-121.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: I Tried Three Popular Productivity Methods and This is What I Learned
https://www.youtube.com/watch?v=LaCXmw6vwfc
|
4) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: David Ogilvy, Bill Bernbach ve “Think Small”, Leo Burnett “Marlboro Man”. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.123-162.
|
5) |
1944-1980 /İlk Türk
Reklam Ajansları:
Eli Acıman, Necip
Akar, Reklam Moran,
İstanbul Reklam
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.163-255.
İzlenecek Belgesel:
Eli Acıman
https://www.youtube.com/watch?v=lKV-RKIXPs8
|
6) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıvı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.265-323.
İzlenecek Belgesel:
Art &Copy
https://www.youtube.com/watch?v=Pm4eQvFSGNE&t=3s
|
7) |
İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.325-358.
İzlenecek Belgesel:
The Men From The Agency - BBC
https://www.youtube.com/watch?v=VuxrlS3bnmE
|
8) |
Vize |
|
9) |
1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.9-74. |
10) |
Reklamcılık Endüstrisi 1980-1990:
John Hegarty, David Abbott, Lee Clow “1984” & SuperBowl. Nike & Michael Jordan.
|
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.75-120.
İzlenecek Video:
Creating Icons: Lee Clow at TEDxChapmanU
https://www.youtube.com/watch?v=7jq7Gj09wcA
|
11) |
1990-2000 Marlboro Cuması, İnternet Devrimi ve Reklamcılığın Değişen Çehresi, Calvin Klein Jeans, Levi’s. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, pp.121-155. |
12) |
1990-2000 / İlk Özel Kanallar / 90’lar ve Türk Reklamcılık Sektörü |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.156-196. |
13) |
2000-2010 / Reklamcılığın Dijitalleşmesi ve Evrimi |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.197-235. |
14) |
Reklamcılığın Geleceği. |
David Droga: The Future of Advertising and What It Will Take to Succeed | Inc.
https://www.youtube.com/watch?v=wpbtYtP-1Xk
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |