Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction. |
|
2) |
Reklamın ve İlk Dönem Reklam Ajanslarının Kökenleri/Sebest Piyasa Ekonomisinin Temelleri ve Reklamın Ekonominin Bir Aracı Olarak Evrimi. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.13-69.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: Common Digital Miscommunications — and How to Avoid Them
https://www.youtube.com/watch?v=LoZ5zBxo1OE&t=10s
|
3) |
1900-1944 / Modern Reklamcılığın İlk Adımları: J.Walter Thompson, Y&R. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.71-121.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: I Tried Three Popular Productivity Methods and This is What I Learned
https://www.youtube.com/watch?v=LaCXmw6vwfc
|
4) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: David Ogilvy, Bill Bernbach ve “Think Small”, Leo Burnett “Marlboro Man”. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.123-162.
|
5) |
1944-1980 /İlk Türk
Reklam Ajansları:
Eli Acıman, Necip
Akar, Reklam Moran,
İstanbul Reklam
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.163-255.
İzlenecek Belgesel:
Eli Acıman
https://www.youtube.com/watch?v=lKV-RKIXPs8
|
6) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıvı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.265-323.
İzlenecek Belgesel:
Art &Copy
https://www.youtube.com/watch?v=Pm4eQvFSGNE&t=3s
|
7) |
İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.325-358.
İzlenecek Belgesel:
The Men From The Agency - BBC
https://www.youtube.com/watch?v=VuxrlS3bnmE
|
8) |
Vize |
|
9) |
1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.9-74. |
10) |
Reklamcılık Endüstrisi 1980-1990:
John Hegarty, David Abbott, Lee Clow “1984” & SuperBowl. Nike & Michael Jordan.
|
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.75-120.
İzlenecek Video:
Creating Icons: Lee Clow at TEDxChapmanU
https://www.youtube.com/watch?v=7jq7Gj09wcA
|
11) |
1990-2000 Marlboro Cuması, İnternet Devrimi ve Reklamcılığın Değişen Çehresi, Calvin Klein Jeans, Levi’s. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, pp.121-155. |
12) |
1990-2000 / İlk Özel Kanallar / 90’lar ve Türk Reklamcılık Sektörü |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.156-196. |
13) |
2000-2010 / Reklamcılığın Dijitalleşmesi ve Evrimi |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.197-235. |
14) |
Reklamcılığın Geleceği. |
David Droga: The Future of Advertising and What It Will Take to Succeed | Inc.
https://www.youtube.com/watch?v=wpbtYtP-1Xk
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |