DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IB3310 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası İşletme Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İSMAİL PAMUK Dr. Öğr. Üyesi AYŞE ŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin birincil amacı, uluslararası ticari ve finansal sözleşmelere ilişkin uluslararası hukukun temel prensiplerini ve kurumlarını incelemektir. Uluslararası ticaret hukuku, devletler arasındaki hukuki ilişkileri konu edinen klasik devletler umumi hukukundan farklı bir özel hukuk branşıdır. Uluslararası ticaret hukuku, Dünya Ticaret Örgütü'ne İlişkin düzenlemeleri, uluslararası ticari sözleşme ve diğer finansal işlemleri, kanunlar ihtilafı kurallarını, uluslararası yatırım ve ticarete ilişkin sorunları kapsamakta ve genel olarak uluslararası ekonomik ilişkilerin hukuki çerçevesini çizmektedir. |
Dersin İçeriği: | Devletler Hukuku (kamu); Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri; Uluslararası Ekonomik Örgütler; Devletler Özel Hukuku Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi; Uluslararası Para Sistemi; Uluslararası Satım Sözleşmeleri Malların Uluslararası Taşınmasına ilişkin Sözleşmeler Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler; Yabancı Yatırımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -Ders konu kapsamının, sınıf kuralları ile öğrencilerden beklenenlerin tartışılması -Genel hususlar -Devletler Hukuku (kamu) | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.249-261. |
2) | -Uluslararası Ticaret Hukukunun Kişileri -Uluslararası Ekonomik Örgütler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.281-311 |
3) | Devletler Özel Hukuku | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.262-281. Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp.221-232 |
4) | Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 |
5) | -Uluslararası Ticaretin Düzenlenmesi -Uluslararası Para Sistemi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.311-338 and pp.339-374. |
6) | Uluslararası Para Sistemi | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp.339-374 |
7) | Ara Sınav | |
8) | Uluslararası Satım Sözleşmeleri | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408 |
9) | -Uluslararası Satım Sözleşmeleri | -Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 375-408 |
10) | Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438 |
11) | Malların Uluslararası Taşınmasına İlişkin Sözleşmeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 409-438 |
12) | Uluslararası Satım Sözleşmelerinde Kullanılan Ödeme Yöntemleri ve Belgeler | Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing), pp. 440-465. |
13) | Türkiye'de Uluslararası Tahkim | Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) pp. 245-257 |
14) | Yabancı Yatırım | Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition), pp. 233-245 |
Ders Notları / Kitaplar: | - Bülent SÖZER, Legal Environment of Business (Beta Publishing). -Tuğrul Ansay& Eric. C. Schneider, Introduction to Turkish Business Law, (2nd Edition) |
Diğer Kaynaklar: | Milletlerarası Ticaret Hukuku, Nuray Ekşi 2010 |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | ||||||||||
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | ||||||||||
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | ||||||||||
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | ||||||||||
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | ||||||||||
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | ||||||||||
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | ||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | ||||||||||
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | ||||||||||
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | ||||||||||
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 2 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 144 |